学士論文

2023

スマートフォンを用いたAR環境における片手用空中キーボードの性能調査

佐藤玲生, スマートフォンを用いたAR環境における片手用空中キーボードの性能調査, 学士論文, 2023, 筑波大学

落ち着く色をAR用HMDが提示することによるストレス緩和手法

芦沢優介, 落ち着く色をAR用HMDが提示することによるストレス緩和手法, 学士論文, 2023, 筑波大学

VR環境のためのキーのグループ化およびフリックを用いたQWERTYキーボード

折居篤, VR環境のためのキーのグループ化およびフリックを用いたQWERTYキーボード, 学士論文, 2023, 筑波大学

2022

アクティブ音響センシングを用いた手指の第3関節角度推定

小西智樹, アクティブ音響センシングを用いた手指の第3関節角度推定, 学士論文, 2022, 筑波大学

スマートウォッチのみを用いたセンシングに基づく片手文字入力手法

角田陸, スマートウォッチのみを用いたセンシングに基づく片手文字入力手法, 学士論文, 2022, 筑波大学

手首からのレイを用いたVR向けの片手かな文字入力手法

井口凌輔, 手首からのレイを用いたVR向けの片手かな文字入力手法, 学士論文, 2022, 筑波大学

ぬいぐるみ型ロボットを用いた通話インタフェースにおける温度変化を用いた感情伝達のための基礎的調査

下田康太, ぬいぐるみ型ロボットを用いた通話インタフェースにおける温度変化を用いた感情伝達のための基礎的調査, 学士論文, 2022, 筑波大学

ラップトップPCのタッチパッドを用いたフリック入力

鈴木健介, ラップトップPCのタッチパッドを用いたフリック入力, 学士論文, 2022, 筑波大学

HMD前面を用いたVR用フリック文字入力手法

山口泰生, HMD前面を用いたVR用フリック文字入力手法, 学士論文, 2022, 筑波大学

円筒形のタッチ面を持つ導電布製タッチインタフェース

田村隼, 円筒形のタッチ面を持つ導電布製タッチインタフェース, 学士論文, 2022, 筑波大学

VR空間での対話における動物アバタの使用がユーザの自己開示に及ぼす影響の調査

市川あゆみ, VR空間での対話における動物アバタの使用がユーザの自己開示に及ぼす影響の調査, 学士論文, 2022, 筑波大学

2021

表情に基づく動画再生速度の個人最適化による外国語学習支援

西田直人, 表情に基づく動画再生速度の個人最適化による外国語学習支援, 卒業論文, 2021, 筑波大学

格子状触覚ディスプレイの解像度向上手法の検討

佐久間亮太, 格子状触覚ディスプレイの解像度向上手法の検討, 卒業論文, 2021, 筑波大学

ハンドジェスチャの記憶性に与える電気的筋肉刺激の効果

西川宜利, ハンドジェスチャの記憶性に与える電気的筋肉刺激の効果, 卒業論文, 2021, 筑波大学

オンライン会議におけるマイク・カメラの切り忘れ経験の実態調査と切り忘れ防止システムの検討

新由衣, オンライン会議におけるマイク・カメラの切り忘れ経験の実態調査と切り忘れ防止システムの検討, 卒業論文, 2021, 筑波大学

部屋の3次元縮小モデルを用いたMR空間内における仮想オブジェクト配置

井原圭一, 部屋の3次元縮小モデルを用いたMR空間内における仮想オブジェクト配置, 卒業論文, 2021, 筑波大学

アドベンチャーゲームにおけるユーザ体験向上のための感情推定技術を用いた入力手法

大山智弘, アドベンチャーゲームにおけるユーザ体験向上のための感情推定技術を用いた入力手法, 卒業論文, 2021, 筑波大学

2020

導電布を用いたVR向け帽子型タッチインタフェース

坂田和輝, 導電布を用いたVR向け帽子型タッチインタフェース, 卒業論文, 2020, 筑波大学

手におけるファントムセンセーションを用いた通知

日高拓真, 手におけるファントムセンセーションを用いた通知, 卒業論文, 2020, 筑波大学

実物体の表面を用いたVR/MR向け文字入力手法

平井李音, 実物体の表面を用いたVR/MR向け文字入力手法, 卒業論文, 2020, 筑波大学

スマートフォンの操作予測に向けた視線分析

村岡沙紀, スマートフォンの操作予測に向けた視線分析, 卒業論文, 2020, 筑波大学

2本のジョイスティックを用いたフリック入力ユーザ向けかな文字入力手法

横山海青, 2本のジョイスティックを用いたフリック入力ユーザ向けかな文字入力手法, 卒業論文, 2020, 筑波大学

視線情報を用いたアウェアネスの提示による遠隔対話の生起支援

田之頭吾音, 視線情報を用いたアウェアネスの提示による遠隔対話の生起支援, 卒業論文, 2020, 筑波大学

導電性インクを用いたタッチパネルの拡張による持ち運び可能なバーチャルピアノ

野崎陽奈子, 導電性インクを用いたタッチパネルの拡張による持ち運び可能なバーチャルピアノ, 卒業論文, 2020, 筑波大学

多人数ビデオ会議における話者交替のための視線提示手法

飯塚陸斗, 多人数ビデオ会議における話者交替のための視線提示手法, 卒業論文, 2020, 筑波大学

2019

手首内側に低解像度赤外線センサを搭載した腕時計型端末によるハンドジェスチャ認識

大和優輝, 手首内側に低解像度赤外線センサを搭載した腕時計型端末によるハンドジェスチャ認識, 卒業論文, 2019, 筑波大学

感圧タッチスクリーンにおけるタップの強さを用いたスマートフォンの入力語彙の拡張

池田凌, 感圧タッチスクリーンにおけるタップの強さを用いたスマートフォンの入力語彙の拡張, 卒業論文, 2019, 筑波大学

スマートフォン背面における人差し指を用いた入力拡張手法

清佑輔, スマートフォン背面における人差し指を用いた入力拡張手法, 卒業論文, 2019, 筑波大学

3次元同期動作を用いたVR向け物体選択手法

鈴木翔大, 3次元同期動作を用いたVR向け物体選択手法, 卒業論文, 2019, 筑波大学

表計算ソフトにおけるハンドジェスチャを用いたテーブル操作

高山雄太, 表計算ソフトにおけるハンドジェスチャを用いたテーブル操作, 卒業論文, 2019, 筑波大学

受動触覚を用いたタッチタイピング学習支援手法

髙倉礼, 受動触覚を用いたタッチタイピング学習支援手法, 卒業論文, 2019, 筑波大学

2018

Block System with Type Recognition Based on Resistance Measurement

Keita Saito, Block System with Type Recognition Based on Resistance Measurement, Bachelor Thesis, 2018, University of Tsukuba

One-Handed Interaction Technique Using Touch Pressure for Large Smartphones

Kyohei Hakka, One-Handed Interaction Technique Using Touch Pressure for Large Smartphones, Bachelor Thesis, 2018, University of Tsukuba

Capacitance-based input interface using ring-shaped device

Minto Funakoshi, Capacitance-based input interface using ring-shaped device, Bachelor Thesis, 2018, University of Tsukuba

Eyes-free Kana Input with Single Finger Stroke for Mobile Devices

Yuta Urushiyama, Eyes-free Kana Input with Single Finger Stroke for Mobile Devices, Bachelor Thesis, 2018, University of Tsukuba

Identifying Hand Gestures and Touch Positions on the Forearm through Electrical Impedance Method

Yutaro Suzuki, Identifying Hand Gestures and Touch Positions on the Forearm through Electrical Impedance Method, Bachelor Thesis, 2018, University of Tsukuba

大型スマートフォン向けの押下圧を用いた片手操作手法

八箇恭平, 大型スマートフォン向けの押下圧を用いた片手操作手法, 卒業論文, 2018, 筑波大学

机の裏に設置した距離センサアレイによる膝位置認識とカーソル操作への応用

市川佑, 机の裏に設置した距離センサアレイによる膝位置認識とカーソル操作への応用, 卒業論文, 2018, 筑波大学

指による一筆書きの軌跡を用いたモバイル端末向けアイズフリーかな入力

漆山裕太, 指による一筆書きの軌跡を用いたモバイル端末向けアイズフリーかな入力, 卒業論文, 2018, 筑波大学

指輪型デバイスを用いた静電容量に基づく入力インタフェース

舩越南斗, 指輪型デバイスを用いた静電容量に基づく入力インタフェース, 卒業論文, 2018, 筑波大学

電気インピーダンス法を用いた前腕におけるタッチ位置および手形状の識別

鈴木雄太郎, 電気インピーダンス法を用いた前腕におけるタッチ位置および手形状の識別, 卒業論文, 2018, 筑波大学

抵抗測定に基づき種類識別を行うブロックシステム

齋藤圭汰, 抵抗測定に基づき種類識別を行うブロックシステム, 卒業論文, 2018, 筑波大学

2017

Enabling Touch Interaction on Objects by Covering Them with Cloths

Kodai Sekimori, Enabling Touch Interaction on Objects by Covering Them with Cloths, Bachelor Thesis, 2017, University of Tsukuba

Emotion Estimation using Japanese Flick Input

Minami Nagai, Emotion Estimation using Japanese Flick Input, Bachelor Thesis, 2017, University of Tsukuba

Object Discrimination Method Using Wireless Accelerometer and Machine Learning for the Ubiquitous Interface

Shotaro Agatsuma, Object Discrimination Method Using Wireless Accelerometer and Machine Learning for the Ubiquitous Interface, Bachelor Thesis, 2017, University of Tsukuba

Head Posture Recognition using Neck-Mounted Device and its Application to Hands-Free Operation

Takuto Nakamura, Head Posture Recognition using Neck-Mounted Device and its Application to Hands-Free Operation, Bachelor Thesis, 2017, University of Tsukuba

Gaze-Based Target Acquisition Technique using Fitts' Law

Toshiya Isomoto, Gaze-Based Target Acquisition Technique using Fitts' Law, Bachelor Thesis, 2017, University of Tsukuba

Manage the Content Quantity of Household Items Using Passive Acoustic Sensing

Yuto Koguchi, Manage the Content Quantity of Household Items Using Passive Acoustic Sensing, Bachelor Thesis, 2017, University of Tsukuba

頸部装着型デバイスを用いた頭部姿勢認識とハンズフリー操作への応用

中村 拓人, 頸部装着型デバイスを用いた頭部姿勢認識とハンズフリー操作への応用, 卒業論文, 2017, 筑波大学

受動音響センシングを用いた日用品の使用量管理

小口 雄斗, 受動音響センシングを用いた日用品の使用量管理, 卒業論文, 2017, 筑波大学

入力中の文章に含まれる数値および演算子に基づいて計算結果も挿入可能なソフトウェアキーボード

岡村 和典, 入力中の文章に含まれる数値および演算子に基づいて計算結果も挿入可能なソフトウェアキーボード, 卒業論文, 2017, 筑波大学

ユビキタスインタフェースのための無線型加速度センサと機械学習を用いた触対象分類手法

我妻 正太郎, ユビキタスインタフェースのための無線型加速度センサと機械学習を用いた触対象分類手法, 卒業論文, 2017, 筑波大学

日本語フリック入力を用いた感情推定

永井 美波, 日本語フリック入力を用いた感情推定, 卒業論文, 2017, 筑波大学

フィッツの法則に基づく視線を用いたターゲット選択手法

磯本 俊弥, フィッツの法則に基づく視線を用いたターゲット選択手法, 卒業論文, 2017, 筑波大学

布で覆うことによる物体へのタッチインタラクションの付与

関森 広大, 布で覆うことによる物体へのタッチインタラクションの付与, 卒業論文, 2017, 筑波大学

2016

A command input method using thumb slide on space key enabling touch detection

Kazuma Murata, A command input method using thumb slide on space key enabling touch detection, Bachelor Thesis, 2016, University of Tsukuba

Development and Application of Combinable High-Function RFID Tag

Kazuya Oharada, Development and Application of Combinable High-Function RFID Tag, Bachelor Thesis, 2016, University of Tsukuba

Magnetism-based Block System for Tangible User Interface

Koshi Ikegawa, Magnetism-based Block System for Tangible User Interface, Bachelor Thesis, 2016, University of Tsukuba

Investigation of Making Game Controllers Themselves for End-users

Ryoki Iitoi, Investigation of Making Game Controllers Themselves for End-users, Bachelor Thesis, 2016, University of Tsukuba

A hands-free operation method based on jaw movement recognition

Toshiyuki Ando, A hands-free operation method based on jaw movement recognition, Bachelor Thesis, 2016, University of Tsukuba

Back-of-Device Interaction on Smartphone Case using Electrode

Yu Komada, Back-of-Device Interaction on Smartphone Case using Electrode, Bachelor Thesis, 2016, University of Tsukuba

下顎運動認識に基づくハンズフリー操作手法

安藤 宗孝, 下顎運動認識に基づくハンズフリー操作手法, 卒業論文, 2016, 筑波大学

組み合わせ可能なHigh-Function RFIDタグの開発とその応用

小原田 和也, 組み合わせ可能なHigh-Function RFIDタグの開発とその応用, 卒業論文, 2016, 筑波大学

タッチ検出を可能としたスペースキー上での親指スライドを用いたコマンド入力手法

村田 主磨, タッチ検出を可能としたスペースキー上での親指スライドを用いたコマンド入力手法, 卒業論文, 2016, 筑波大学

磁気計測に基づくブロック型タンジブルユーザインタフェース

池川 航史, 磁気計測に基づくブロック型タンジブルユーザインタフェース, 卒業論文, 2016, 筑波大学

エンドユーザによるゲームコントローラの自作についての調査

飯樋 遼輝, エンドユーザによるゲームコントローラの自作についての調査 , 卒業論文, 2016, 筑波大学

肩の筋疲労推定を用いた姿勢改善支援システム

馬場 南実, 肩の筋疲労推定を用いた姿勢改善支援システム , 卒業論文, 2016, 筑波大学

携帯情報端末ケース上の電極を用いた背面操作手法

駒田 悠, 携帯情報端末ケース上の電極を用いた背面操作手法, 卒業論文, 2016, 筑波大学

2015

A Flick-based QWERTY Software Keyboard for Ultra-small Touch Screen Devices (in Japanese)

Akira Ishii, A Flick-based QWERTY Software Keyboard for Ultra-small Touch Screen Devices (in Japanese), Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

Development of an operation system using the office desk as a touch interface (in Japanese)

Hirobumi Tomita, Development of an operation system using the office desk as a touch interface (in Japanese), Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

Understanding How Cues in Lifelog Affect Memory Recalls

Risa Matsuoka, Understanding How Cues in Lifelog Affect Memory Recalls, Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

Development of an application adding and sharing comments using Augmented Reality (in Japanese)

Shinya Nakagawa, Development of an application adding and sharing comments using Augmented Reality (in Japanese), Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

ThumbSlide: An Interaction Technique for Smartwatches using a Thumb Slide Movement (in Japanese)

Shuhei Aoyama, ThumbSlide: An Interaction Technique for Smartwatches using a Thumb Slide Movement (in Japanese), Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

Pointing Technique by In-air Hand Gestures around the Back of Mobile Devices (in Japanese)

Takuya Adachi, Pointing Technique by In-air Hand Gestures around the Back of Mobile Devices (in Japanese), Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

Development of Event Recognition Module for Smart Home Application (in Japanese)

Toshiki Ishida, Development of Event Recognition Module for Smart Home Application (in Japanese), Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

Swipe Gesture for Ultra-small Smartwatches from a Bezel to a Bezel (In Japanese)

Yuki Kubo, Swipe Gesture for Ultra-small Smartwatches from a Bezel to a Bezel (In Japanese), Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

Interaction method for sharing the feeling of 'go out together' using avatar-based representation (in Japanese)

Yuki Takagi, Interaction method for sharing the feeling of 'go out together' using avatar-based representation (in Japanese), Bachelor Thesis, 2015, University of Tsukuba

拡張現実を用いた資料へのコメント付加・共有アプリケーションの開発

中川 慎哉, 拡張現実を用いた資料へのコメント付加・共有アプリケーションの開発, 卒業論文, 2015, 筑波大学

超小型タッチパネル端末のための画面縁から画面縁へのスワイプジェスチャ

久保 勇貴, 超小型タッチパネル端末のための画面縁から画面縁へのスワイプジェスチャ, 卒業論文, 2015, 筑波大学

入力インタフェース化した机での端末操作システムの開発

富田 洋文, 入力インタフェース化した机での端末操作システムの開発, 卒業論文, 2015, 筑波大学

Understanding How Cues in Lifelog Affect Memory Recalls

松岡 里咲, Understanding How Cues in Lifelog Affect Memory Recalls, 卒業論文, 2015, 筑波大学

超小型タッチスクリーン端末におけるフリックに基づくQWERTYキーボード

石井 晃, 超小型タッチスクリーン端末におけるフリックに基づくQWERTYキーボード, 卒業論文, 2015, 筑波大学

スマートホームユーザ向けのイベント学習・認識モジュールの開発

石田 隼己, スマートホームユーザ向けのイベント学習・認識モジュールの開発, 卒業論文, 2015, 筑波大学

携帯端末の背面空間におけるハンドジェスチャによるポインティング手法

阿達拓也, 携帯端末の背面空間におけるハンドジェスチャによるポインティング手法, 卒業論文, 2015, 筑波大学

親指スライド動作を用いた手首装着型端末への入力手法

青山 周平, 親指スライド動作を用いた手首装着型端末への入力手法, 卒業論文, 2015, 筑波大学

仮想アバタを利用した外出する感覚を共有するためのインタラクション手法

高木 友稀, 仮想アバタを利用した外出する感覚を共有するためのインタラクション手法, 卒業論文, 2015, 筑波大学

2014

Recognition of written cues system for users of general paper media(in Japanese)

Daiki Yamaji, Recognition of written cues system for users of general paper media(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Study on character input frameworks using one-handed gestures

Faisal Mahmood, Study on character input frameworks using one-handed gestures, Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Tangible programming environment using paper cards as command objects(in Japanese)

Kazuki Tada, Tangible programming environment using paper cards as command objects(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Multi-touch gestures for range selection on tablet devices(in Japanese)

Keigo Shima, Multi-touch gestures for range selection on tablet devices(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Extraction of useful life log information using the body log, and memory recall support system (in Japanese)

Keisuke Imai, Extraction of useful life log information using the body log, and memory recall support system (in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Development of the visual tool to help the selection of photogenic spots(in Japanese)

Kouhei Hamada, Development of the visual tool to help the selection of photogenic spots(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

片手のジェスチャーを用いた文字入力フレームワークに関する研究

Mahmood Faisal, 片手のジェスチャーを用いた文字入力フレームワークに関する研究, 卒業論文, 2014, 筑波大学

Animation that facilitates the understanding of visualization(in Japanese)

Rei Watanabe, Animation that facilitates the understanding of visualization(in Japanese) , Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Development of search interface that embeds an overview of the category data by matrix representation(in Japanese)

Takeshi Nagashima, Development of search interface that embeds an overview of the category data by matrix representation(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

An input method for smartphones based on magnetic(in Japanese)

Tetsuya Abe, An input method for smartphones based on magnetic(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Visualization of the developmental process in an academic field from citation networks(in Japanese)

You Sasaki, Visualization of the developmental process in an academic field from citation networks(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Development of a presentation system using Augmented Reality(in Japanese)

Yu Hayakawa, Development of a presentation system using Augmented Reality(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

Mobile Device Collaboration using Capacitive Coupling between Two Touch Panels(in Japanese)

Yuya Kawabata, Mobile Device Collaboration using Capacitive Coupling between Two Touch Panels(in Japanese), Bachelor Thesis, 2014, University of Tsukuba

身体ログを用いた有用なライフログ情報の抽出および記憶想起支援システム

今井 啓介, 身体ログを用いた有用なライフログ情報の抽出および記憶想起支援システム, 卒業論文, 2014, 筑波大学

論文の引用関係からみる学術分野の発展推移の可視化

佐々木 耀, 論文の引用関係からみる学術分野の発展推移の可視化, 卒業論文, 2014, 筑波大学

紙媒体の命令オブジェクトを用いたタンジブルなプログラミング環境

夛田 一貴, 紙媒体の命令オブジェクトを用いたタンジブルなプログラミング環境, 卒業論文, 2014, 筑波大学

一般的な紙媒体利用者のための書き込み認識システム

山路 大樹, 一般的な紙媒体利用者のための書き込み認識システム, 卒業論文, 2014, 筑波大学

2つのタッチパネル間静静電結合に基づく端末

川畑 裕也, 2つのタッチパネル間静静電結合に基づく端末, 卒業論文, 2014, 筑波大学

タブレット端末における範囲選択のためのマルチタッチジェスチャ

島 佳吾, タブレット端末における範囲選択のためのマルチタッチジェスチャ, 卒業論文, 2014, 筑波大学

拡張現実感を用いたプレゼンテーションシステムの開発

早川 悠, 拡張現実感を用いたプレゼンテーションシステムの開発, 卒業論文, 2014, 筑波大学

共有空間を作る感覚をユーザに提供するインタラクション手法

松井 要, 共有空間を作る感覚をユーザに提供するインタラクション手法, 卒業論文, 2014, 筑波大学

撮影スポットの選定を支援する視覚的ツールの開発

浜田 康平, 撮影スポットの選定を支援する視覚的ツールの開発, 卒業論文, 2014, 筑波大学

視覚的表現の理解を助けるアニメーションの作成

渡邊 玲, 視覚的表現の理解を助けるアニメーションの作成, 卒業論文, 2014, 筑波大学

行列表現によるカテゴリデータの概観を組み込んだ検索インタフェースの開発

長嶋 岳志, 行列表現によるカテゴリデータの概観を組み込んだ検索インタフェースの開発, 卒業論文, 2014, 筑波大学

磁気に基づくスマートフォン向け入力手法

阿部 哲也, 磁気に基づくスマートフォン向け入力手法, 卒業論文, 2014, 筑波大学

2013

Surgical-mask shaped hands-free input devices (in Japanese)

Daisuke Komoriya, Surgical-mask shaped hands-free input devices (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Portrait QWERTY Keyboard based on characteristics of one-handed touchscreen input (in Japanese)

Hiroyuki Hakoda, Portrait QWERTY Keyboard based on characteristics of one-handed touchscreen input (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Single-handed Pointing Methods for Mobile Devices with Large Touch Display (in Japanese)

Kazusa Onishi, Single-handed Pointing Methods for Mobile Devices with Large Touch Display (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Advertisement System Optimized for Group with AR (in Japanese)

Kyohei Sugeno, Advertisement System Optimized for Group with AR (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Glyph creation tool for supporting visualization of multivariate data(in Japanese)

Rintaro Ishikawa, Glyph creation tool for supporting visualization of multivariate data(in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

A graph layout method in force-directed approach which satisfies local aesthetic criteria (in Japanese)

Shuhei Takeda, A graph layout method in force-directed approach which satisfies local aesthetic criteria (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Providing location-based sound information to mobile terminals (in Japanese)

Shusuke Kawagoe, Providing location-based sound information to mobile terminals (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

A study on the method to visually represent the periodicity of the frequency in tag cloud (in Japanese)

Takanori Hasegawa, A study on the method to visually represent the periodicity of the frequency in tag cloud (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Capture a Shadow Image by a LED Matrix Light Sensor and Application to Gesture Recognition (in Japanese)

Takayuki Kaji, Capture a Shadow Image by a LED Matrix Light Sensor and Application to Gesture Recognition (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Development of Nagara Smartphone Prevention System (in Japanese)

Takumi Negishi, Development of Nagara Smartphone Prevention System (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

A method to gesture interaction for sharing an excitement of sports watching on TV (in Japanese)

Yoshiki Sawada, A method to gesture interaction for sharing an excitement of sports watching on TV (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Picture appreciation support system to operate in gestures (in Japanese)

Yurika Arai, Picture appreciation support system to operate in gestures (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Information Transfer between Touch Panel and Wearable Devices Using Human Body Communication (in Japanese)

Yuto Kondo, Information Transfer between Touch Panel and Wearable Devices Using Human Body Communication (in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

Aggregated visualization of large scale movement data(in Japanese)

Yuuki Hyougo, Aggregated visualization of large scale movement data(in Japanese), Bachelor Thesis, 2013, University of Tsukuba

大規模な移動データの集約的な可視化

兵吾 勇貴, 大規模な移動データの集約的な可視化, 卒業論文, 2013, 筑波大学

大型タッチ画面を備える携帯情報端末向けの片手ポインティング手法

大西主紗, 大型タッチ画面を備える携帯情報端末向けの片手ポインティング手法, 卒業論文, 2013, 筑波大学

マスク型ハンズフリー入力デバイス

小森谷 大介, マスク型ハンズフリー入力デバイス, 卒業論文, 2013, 筑波大学

ジェスチャにより操作する絵画鑑賞支援システム

新井 有里香, ジェスチャにより操作する絵画鑑賞支援システム, 卒業論文, 2013, 筑波大学

ながらスマートフォン抑止システムの開発

根岸 匠, ながらスマートフォン抑止システムの開発, 卒業論文, 2013, 筑波大学

LEDマトリクス光センサによる影画像の取得とジェスチャ認識への応用

梶 孝行, LEDマトリクス光センサによる影画像の取得とジェスチャ認識への応用, 卒業論文, 2013, 筑波大学

位置情報を利用した携帯端末への音声情報配信

河越 嵩介, 位置情報を利用した携帯端末への音声情報配信, 卒業論文, 2013, 筑波大学

ローカルな美的基準を考慮した力指向におけるグラフレイアウト方式

武田 修平, ローカルな美的基準を考慮した力指向におけるグラフレイアウト方式, 卒業論文, 2013, 筑波大学

スポーツ中継視聴時における盛り上がりを共有するジェスチャインタラクション手法

澤田 佳樹, スポーツ中継視聴時における盛り上がりを共有するジェスチャインタラクション手法, 卒業論文, 2013, 筑波大学

多変量データ可視化のためのグリフ作成支援ツールの開発

石川 凜太郎, 多変量データ可視化のためのグリフ作成支援ツールの開発, 卒業論文, 2013, 筑波大学

片手親指タッチ特性に基づく縦型QWERTYキーボード

箱田 博之, 片手親指タッチ特性に基づく縦型QWERTYキーボード, 卒業論文, 2013, 筑波大学

ARによる集団最適化広告表示

菅野 恭平, ARによる集団最適化広告表示, 卒業論文, 2013, 筑波大学

タッチパネルとの人体通信を利用した複数端末間情報移動手法;

近藤 勇斗, タッチパネルとの人体通信を利用した複数端末間情報移動手法;, 卒業論文, 2013, 筑波大学

タグクラウドにおいて頻度の周期性を視覚的に表現する手法に関する研究

長谷川貴紀, タグクラウドにおいて頻度の周期性を視覚的に表現する手法に関する研究, 卒業論文, 2013, 筑波大学

2012

Development of High-Dimensional Data Visualization Using a Color Representation of Features (in Japanese)

Hiroaki Kobayashi, Development of High-Dimensional Data Visualization Using a Color Representation of Features (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Communication Support System by Showing Common Points (in Japanese)

Iori Kanno, Communication Support System by Showing Common Points (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Development of the shopping support and accounting system which utilizes user's smartphone (in Japanese)

Kazuyuki Suzuki, Development of the shopping support and accounting system which utilizes user's smartphone (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Touch and Grasp Posture Recognition using Active Acoustic Sensing (in Japanese)

Makoto Ono, Touch and Grasp Posture Recognition using Active Acoustic Sensing (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Development of a visualization tool to promote utilization of large amount of multidimensional data (in Japanese)

Ryota Mannari, Development of a visualization tool to promote utilization of large amount of multidimensional data (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Development of a Trend Analysis Tool Visualizing Changes of Rank and Value Simultaneously (in Japanese)

Saori Okubo, Development of a Trend Analysis Tool Visualizing Changes of Rank and Value Simultaneously (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Adaptive Input Interface to Holding of Mobile Device (in Japanese)

Shu Ikegami, Adaptive Input Interface to Holding of Mobile Device (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

A Web-Based System for Discussing Musical Expression (in Japanese)

Takehiko Sakamoto, A Web-Based System for Discussing Musical Expression (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Mouse Techniques using a Malleable Mouse Pad (in Japanese)

Takuro Kuribara, Mouse Techniques using a Malleable Mouse Pad (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Informal Communication Support by twittering to the Communication Place (in Japanese)

Toru Kinoshita, Informal Communication Support by twittering to the Communication Place (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Recognition of Scratching on Key Tops using Acoustic Sensing (in Japanese)

Toshifumi Kurosawa, Recognition of Scratching on Key Tops using Acoustic Sensing (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Iconic interface which visualizes the relativity of files and memorizes user's file manipulation (in Japanese)

Xiangping Xie, Iconic interface which visualizes the relativity of files and memorizes user's file manipulation (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Single-handed and Eyes-free Japanese Text Input Method on Touch Screens of Mobile Devices (in Japanese)

Yoshitomo Fukatsu, Single-handed and Eyes-free Japanese Text Input Method on Touch Screens of Mobile Devices (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

Estimating the combination of properties for the prevention from lost properties using a weight sensor (in Japanese)

Yusuke Hamano, Estimating the combination of properties for the prevention from lost properties using a weight sensor (in Japanese), Bachelor Thesis, 2012, University of Tsukuba

順位推移の視覚的表現を利用したトレンド分析支援ツールの開発

大久保 心織, 順位推移の視覚的表現を利用したトレンド分析支援ツールの開発, 卒業論文, 2012, 筑波大学

アクティブ音響センシングを用いた触れ方の認識

大野 誠, アクティブ音響センシングを用いた触れ方の認識, 卒業論文, 2012, 筑波大学

色による特徴表現を用いた高次元データ可視化手法の開発

小林 弘明, 色による特徴表現を用いた高次元データ可視化手法の開発, 卒業論文, 2012, 筑波大学

音楽表現に関する遠隔非同期な議論を支援するシステム

坂本 雄彦, 音楽表現に関する遠隔非同期な議論を支援するシステム, 卒業論文, 2012, 筑波大学

つぶやきシステムによるたまり場でのインフォーマルコミュニケーション支援

木下 覚, つぶやきシステムによるたまり場でのインフォーマルコミュニケーション支援, 卒業論文, 2012, 筑波大学

柔らかいマウスパッドを用いた操作手法

栗原 拓郎, 柔らかいマウスパッドを用いた操作手法, 卒業論文, 2012, 筑波大学

持ち方に応じた操作を可能とする携帯端末向け入力インタフェース

池上 秀, 持ち方に応じた操作を可能とする携帯端末向け入力インタフェース, 卒業論文, 2012, 筑波大学

重量センサを用いた忘れ物防止のための持ち物の組み合わせ推定手法発

浜野 悠介, 重量センサを用いた忘れ物防止のための持ち物の組み合わせ推定手法発, 卒業論文, 2012, 筑波大学

携帯情報端末のタッチパネルにおけるアイズフリーな片手かな文字入力方式

深津 佳智, 携帯情報端末のタッチパネルにおけるアイズフリーな片手かな文字入力方式, 卒業論文, 2012, 筑波大学

大規模な多次元データの活用を促進するための可視化ツールの開発

萬成 亮太, 大規模な多次元データの活用を促進するための可視化ツールの開発, 卒業論文, 2012, 筑波大学

ファイルの関連性を視覚化し、ユーザの操作を記憶するアイコンインタフェース

謝 湘平, ファイルの関連性を視覚化し、ユーザの操作を記憶するアイコンインタフェース, 卒業論文, 2012, 筑波大学

利用者の携帯端末を利用した買物支援システム及びレジ会計システムの開発

鈴木 和幸, 利用者の携帯端末を利用した買物支援システム及びレジ会計システムの開発, 卒業論文, 2012, 筑波大学

共通点を提示することにより人とのコミュニケーションを支援するシステム

閑野 伊織, 共通点を提示することにより人とのコミュニケーションを支援するシステム, 卒業論文, 2012, 筑波大学

キートップ上の音響センシングによる引っ掻きジェスチャの認識

黒澤 敏文, キートップ上の音響センシングによる引っ掻きジェスチャの認識, 卒業論文, 2012, 筑波大学

2011

Space-filling representation unifying the width of leaves in a hierarchical structure (in Japanese)

Aimi Kobayashi, Space-filling representation unifying the width of leaves in a hierarchical structure (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

Development of the technique for visual representation of trends in categorical data (in Japanese)

Akira Ito, Development of the technique for visual representation of trends in categorical data (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

Emotion Identification from Input Patterns using Japanese Flick Input Method (in Japanese)

Anna Noguchi, Emotion Identification from Input Patterns using Japanese Flick Input Method (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

A hand gesture based drawing interface for abstract expression (in Japanese)

Chisato Edamatsu, A hand gesture based drawing interface for abstract expression (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

Large Screen Gestural Interface with Wearable Mobile Device (in Japanese)

Davaasuren Enkhbat, Large Screen Gestural Interface with Wearable Mobile Device (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

Input/output methods of information in disaster restoration using geo tagging and voice (in Japanese)

Hiromu Takai, Input/output methods of information in disaster restoration using geo tagging and voice (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

A recording and review system for cooking process using video with sensor information (in Japanese)

Kiyotaka Saito, A recording and review system for cooking process using video with sensor information (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

A collaborative work support system using augmented reality (in Japanese)

Masahiro Kaneko, A collaborative work support system using augmented reality (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

3D position tracking using multiple magnetic sensors and its application in mobile interaction (in Japanese)

Pham Thanh Son, 3D position tracking using multiple magnetic sensors and its application in mobile interaction (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

3D Communication System using Augmented Reality (in Japanese)

Ryo Jozaki, 3D Communication System using Augmented Reality (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

Visualization technique for topic spreading among following users on micro blogging services (in Japanese)

Shinnosuke Takeda, Visualization technique for topic spreading among following users on micro blogging services (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

Virtual Rectangular Solid Fitting Using Augmented Reality (in Japanese)

Tomoki Kobayashi, Virtual Rectangular Solid Fitting Using Augmented Reality (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

Evaluation of the expression techniques of the time using colors (in Japanese)

Wataru Mashiko, Evaluation of the expression techniques of the time using colors (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

Development and Evaluation of a Software Keyboard which Places Keys at Positions of Fingers and their Surroundings (in Japanese)

Yuki Kuno, Development and Evaluation of a Software Keyboard which Places Keys at Positions of Fingers and their Surroundings (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

A Method to Decide AR Annotations' Position Utilizing Locations of Real World Objects in Camera Images (in Japanese)

Yuusaku Mita, A Method to Decide AR Annotations' Position Utilizing Locations of Real World Objects in Camera Images (in Japanese), Bachelor Thesis, 2011, University of Tsukuba

装着型携帯端末を用いた大画面用ジェスチャインタラクション

ダワースレン エンクバト, 装着型携帯端末を用いた大画面用ジェスチャインタラクション, 卒業論文, 2011, 筑波大学

カメラ画像に写る対象の実世界位置を利用したAR注釈表示位置決定法

三田 裕策, カメラ画像に写る対象の実世界位置を利用したAR注釈表示位置決定法, 卒業論文, 2011, 筑波大学

キーを指の設置位置とその周囲に配置するソフトウェアキーボードの開発と評価

久野 祐輝, キーを指の設置位置とその周囲に配置するソフトウェアキーボードの開発と評価, 卒業論文, 2011, 筑波大学

カテゴリデータの時間変化を視覚的に表現する手法の開発

伊藤 聡, カテゴリデータの時間変化を視覚的に表現する手法の開発, 卒業論文, 2011, 筑波大学

拡張現実感を用いた3D表示コミュニケーションシステム

城崎 亮, 拡張現実感を用いた3D表示コミュニケーションシステム, 卒業論文, 2011, 筑波大学

リーフの矩形幅が均一な空間充填型の階層構造表現手法

小林 愛実, リーフの矩形幅が均一な空間充填型の階層構造表現手法, 卒業論文, 2011, 筑波大学

拡張現実感により提示される仮想立体の試し置きシステム

小林 智輝, 拡張現実感により提示される仮想立体の試し置きシステム, 卒業論文, 2011, 筑波大学

センサ情報を付加した調理動画の記録閲覧システム

斉藤 清隆, センサ情報を付加した調理動画の記録閲覧システム, 卒業論文, 2011, 筑波大学

モダンテクニックの動きを取り入れた抽象的表現を可能にする描画インタフェース

枝松 ちさと, モダンテクニックの動きを取り入れた抽象的表現を可能にする描画インタフェース, 卒業論文, 2011, 筑波大学

マイクロブログにおけるユーザ間でのトピックの広がり方の可視化手法

武田 慎之介, マイクロブログにおけるユーザ間でのトピックの広がり方の可視化手法, 卒業論文, 2011, 筑波大学

色による時刻の表現手法の評価

益子 渉, 色による時刻の表現手法の評価, 卒業論文, 2011, 筑波大学

日本語フリック入力における感情識別

野口 杏奈, 日本語フリック入力における感情識別, 卒業論文, 2011, 筑波大学

拡張現実感を用いた協調作業支援システム

金子 将大, 拡張現実感を用いた協調作業支援システム, 卒業論文, 2011, 筑波大学

音声と位置情報の対応づけを利用した災害復旧時における情報入出力手法

高井 啓, 音声と位置情報の対応づけを利用した災害復旧時における情報入出力手法, 卒業論文, 2011, 筑波大学

2010

Stylus-operated interface using offscreen areas (in Japanese)

Ayaka Suzuki, Stylus-operated interface using offscreen areas (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

An interaction technique using intentional change of sitting posture (in Japanese)

Eiki Ishiyama, An interaction technique using intentional change of sitting posture (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

A music creation system linking sounds and physical objects (in Japanese)

Emiko Watanabe, A music creation system linking sounds and physical objects (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

AiR surface: Creating Virtual Touch Panels with Augmented Reality (in Japanese)

Hiroyuki Kamo, AiR surface: Creating Virtual Touch Panels with Augmented Reality (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

Life log application using personal cloud- Tennis lesson recording system -(in Japanese)

Ibuki Hara, Life log application using personal cloud- Tennis lesson recording system -(in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

A Study of Thermal Media for Inter-personal Communication (in Japanese)

Kiyohisa Taguchi, A Study of Thermal Media for Inter-personal Communication (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

Undisturbed information sharing method for discussion using automatic data rotation (in Japanese)

Kuniyoshi Fujita, Undisturbed information sharing method for discussion using automatic data rotation (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

Development of a visual tool to support a discovery of music (in Japanese)

Satoko Shiroi, Development of a visual tool to support a discovery of music (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

An interaction technique for accessing digital contents with pre-associated physical objects (in Japanese)

Shin Sasaki, An interaction technique for accessing digital contents with pre-associated physical objects (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

SmARt Projection: Large Screen Information Sharing System for PDA Data (in Japanese)

Shinichiro Tosa, SmARt Projection: Large Screen Information Sharing System for PDA Data (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

An operation technique for layer management in image editing tool using physical cards (in Japanese)

Takahiro Tanahashi, An operation technique for layer management in image editing tool using physical cards (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

Elastic Cord Based Input (in Japanese)

Takuto Yoshikawa, Elastic Cord Based Input (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

Ring Shaped Input Device for 3D Modeling (in Japanese)

Tatsuhito Oe, Ring Shaped Input Device for 3D Modeling (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

Input recognition using wrinkles formed on the elastic touch panel surface (in Japanese)

Yuichiro Sakamoto, Input recognition using wrinkles formed on the elastic touch panel surface (in Japanese), Bachelor Thesis, 2010, University of Tsukuba

実物体への関連付けを利用したデジタルコンテンツ参照のためのインタラクション手法

佐々木 慎, 実物体への関連付けを利用したデジタルコンテンツ参照のためのインタラクション手法, 卒業論文, 2010, 筑波大学

AiR surface: 拡張現実感を用いた仮想タッチパネルインタフェース

加茂 浩之, AiR surface: 拡張現実感を用いた仮想タッチパネルインタフェース, 卒業論文, 2010, 筑波大学

パーソナルクラウドを用いたライフログアプリケーションテニスログによるテニステッスン支援システム

原 伊吹, パーソナルクラウドを用いたライフログアプリケーションテニスログによるテニステッスン支援システム, 卒業論文, 2010, 筑波大学

伸縮性を持つ紐を用いた入力インタフェース

吉川 拓人, 伸縮性を持つ紐を用いた入力インタフェース, 卒業論文, 2010, 筑波大学

SmARt Projection: 携帯情報端末内のテータを共有するための大画情報掲示システム

土佐 伸一郎, SmARt Projection: 携帯情報端末内のテータを共有するための大画情報掲示システム, 卒業論文, 2010, 筑波大学

柔らかいタッチパネル面に生じるしわを用いた入力認識

坂本 侑一郎, 柔らかいタッチパネル面に生じるしわを用いた入力認識, 卒業論文, 2010, 筑波大学

3Dモデリングのための輪型入力装置

大江 龍人, 3Dモデリングのための輪型入力装置, 卒業論文, 2010, 筑波大学

画像編集ツールにおけるカードを用いたレイヤ操作手法

棚橋 敬浩, 画像編集ツールにおけるカードを用いたレイヤ操作手法, 卒業論文, 2010, 筑波大学

実物体と音を関連付けた音楽制作システムの構築

渡辺 絵美子, 実物体と音を関連付けた音楽制作システムの構築, 卒業論文, 2010, 筑波大学

対人コミュニケーションのための温度を互いに伝えるメディアの研究

田口 聖久, 対人コミュニケーションのための温度を互いに伝えるメディアの研究, 卒業論文, 2010, 筑波大学

楽曲発見を支援する視覚的ツールの開発

白井 智子, 楽曲発見を支援する視覚的ツールの開発, 卒業論文, 2010, 筑波大学

着席者の意識的な姿勢変更動作を用いるインタラクション手法の開発

石山 英貴, 着席者の意識的な姿勢変更動作を用いるインタラクション手法の開発, 卒業論文, 2010, 筑波大学

データの自動周回を利用したディスカッションにおけるさりげない情報共有手法

藤田 訓義, データの自動周回を利用したディスカッションにおけるさりげない情報共有手法, 卒業論文, 2010, 筑波大学

画面外におけるスタイラスの動作を用いた入力インタフェース

鈴木 文佳, 画面外におけるスタイラスの動作を用いた入力インタフェース, 卒業論文, 2010, 筑波大学

2009

Interactive Wallet System using Money Flow Context (in Japanese)

Kenzo Nirasawa, Interactive Wallet System using Money Flow Context (in Japanese), Bachelor Thesis, 2009, University of Tsukuba

Remote communication through interactive spotlights (in Japanese)

Noriaki Okumura, Remote communication through interactive spotlights (in Japanese), Bachelor Thesis, 2009, University of Tsukuba

Recognition of Dropper Operation on a Touch Panel (in Japanese)

Ryuji Hori, Recognition of Dropper Operation on a Touch Panel (in Japanese), Bachelor Thesis, 2009, University of Tsukuba

Development of visual analysis tool of software project activity (in Japanese)

Seiya Yazaki, Development of visual analysis tool of software project activity (in Japanese), Bachelor Thesis, 2009, University of Tsukuba

LifeIndicator: A visualization technique that presents daily life regularity (in Japanese)

Shingo Suzuki, LifeIndicator: A visualization technique that presents daily life regularity (in Japanese), Bachelor Thesis, 2009, University of Tsukuba

A real-world oriented hand-gesture based video memo system (in Japanese)

Shun Nakaigawa, A real-world oriented hand-gesture based video memo system (in Japanese), Bachelor Thesis, 2009, University of Tsukuba

ジェスチャを用いた実世界ビデオメモシステム

中井川 峻, ジェスチャを用いた実世界ビデオメモシステム, 卒業論文, 2009, 筑波大学

タッチパネル面におけるスポイト操作の認識の実現

堀 竜慈, タッチパネル面におけるスポイト操作の認識の実現, 卒業論文, 2009, 筑波大学

インタラクティブなスポットライトを介した遠隔コミュニケーションシステム

奥村 典明, インタラクティブなスポットライトを介した遠隔コミュニケーションシステム, 卒業論文, 2009, 筑波大学

ソフトウエア開発プロジェクトの活動状況の視覚的な分析のためのツールの構築

矢崎 聖也, ソフトウエア開発プロジェクトの活動状況の視覚的な分析のためのツールの構築, 卒業論文, 2009, 筑波大学

LifeIndicator: 習慣の規則性を視覚的に提示する手法

鈴木 俊吾, LifeIndicator: 習慣の規則性を視覚的に提示する手法, 卒業論文, 2009, 筑波大学

マネーフローコンテキストを利用したインタラクティブ家計簿システム

韮沢 賢三, マネーフローコンテキストを利用したインタラクティブ家計簿システム, 卒業論文, 2009, 筑波大学

2008

Rough Selecting: An icon acquisition technique using combination of remote-pointing and arrow-key operation (in Japanese)

Masaki Fujiwara, Rough Selecting: An icon acquisition technique using combination of remote-pointing and arrow-key operation (in Japanese), Bachelor Thesis, 2008, University of Tsukuba

The communication system using real world objects associated with persons (in Japanese)

Ryoji Nogami, The communication system using real world objects associated with persons (in Japanese), Bachelor Thesis, 2008, University of Tsukuba

Visual interface for information seeking through keywords on the web (in Japanese)

Takashi Yuki, Visual interface for information seeking through keywords on the web (in Japanese), Bachelor Thesis, 2008, University of Tsukuba

A visualization technique for the changing process of dynamic networks (in Japanese)

Tetsuhito Hishita, A visualization technique for the changing process of dynamic networks (in Japanese), Bachelor Thesis, 2008, University of Tsukuba

SyncSurface: Synchronized Surfaces Which Afford Nearly Face-to-Face Communication and Collaboration (in Japanese)

Yuichi Murata, SyncSurface: Synchronized Surfaces Which Afford Nearly Face-to-Face Communication and Collaboration (in Japanese), Bachelor Thesis, 2008, University of Tsukuba

A Rough Design which Imitates Work with Clay and Wire (in Japanese)

Yuji Mori, A Rough Design which Imitates Work with Clay and Wire (in Japanese), Bachelor Thesis, 2008, University of Tsukuba

SyncSurface:体面に近いコミュニケーション・協調作業を実現する同期平面

村田 雄一, SyncSurface:体面に近いコミュニケーション・協調作業を実現する同期平面, 卒業論文, 2008, 筑波大学

粘土と針金による工作を模したラフデザインモデリング

森 有司, 粘土と針金による工作を模したラフデザインモデリング, 卒業論文, 2008, 筑波大学

拡張現実感技術を用いた街頭広告提示・収集システムの開発

武田 嵩太郎, 拡張現実感技術を用いた街頭広告提示・収集システムの開発, 卒業論文, 2008, 筑波大学

後ろ姿をハンズフリーに確認できるミラーディスプレイインタフェース

竹林 綾子, 後ろ姿をハンズフリーに確認できるミラーディスプレイインタフェース, 卒業論文, 2008, 筑波大学

Web上のキーワードを辿る視覚的な情報探索インターフェース

結城 崇, Web上のキーワードを辿る視覚的な情報探索インターフェース, 卒業論文, 2008, 筑波大学

動的ネットワークの変化過程の可視化手法

菱田 哲史, 動的ネットワークの変化過程の可視化手法, 卒業論文, 2008, 筑波大学

Rough Selecting: リモートポインティングと方向キー操作を組み合わせたアイコン選択手法

藤原 仁貴, Rough Selecting: リモートポインティングと方向キー操作を組み合わせたアイコン選択手法, 卒業論文, 2008, 筑波大学

人物に関連付けられた物体によるコミュニケーションシステム

野上 僚司, 人物に関連付けられた物体によるコミュニケーションシステム, 卒業論文, 2008, 筑波大学

2007

Cylindrical Multi-Touch Interface (in Japanese)

Masaki Naito, Cylindrical Multi-Touch Interface (in Japanese), Bachelor Thesis, 2007, University of Tsukuba

Range Selection with Hand Gesture (in Japanese)

Kazuma Fuchi, Range Selection with Hand Gesture (in Japanese), Bachelor Thesis, 2007, University of Tsukuba

A study of development and use of the acquisition tool of contextual information by landscape image (in Japanese)

Shigenori Suzuki, A study of development and use of the acquisition tool of contextual information by landscape image (in Japanese), Bachelor Thesis, 2007, University of Tsukuba

Acquisition of gaze information to large screen by analysis for face direction (in Japanese)

Shunsuke Minamitake, Acquisition of gaze information to large screen by analysis for face direction (in Japanese), Bachelor Thesis, 2007, University of Tsukuba

3D Visualization and Browsing Techniques for Sphere Anchored Map of Large Bipartite Graphs (in Japanese)

Takao Ito, 3D Visualization and Browsing Techniques for Sphere Anchored Map of Large Bipartite Graphs (in Japanese), Bachelor Thesis, 2007, University of Tsukuba

An Interface of Movie Sharing that Improves Solidarity on Asynchronous Communications (in Japanese)

Yasuhiro Kawai, An Interface of Movie Sharing that Improves Solidarity on Asynchronous Communications (in Japanese), Bachelor Thesis, 2007, University of Tsukuba

An Interface for Supporting Collection and Comparison of Products' Information on Web (in Japanese)

Yusuke Shimamura, An Interface for Supporting Collection and Comparison of Products' Information on Web (in Japanese), Bachelor Thesis, 2007, University of Tsukuba

スフィアアンカーマップによる大規模2部グラフの3D可視化と閲覧方法

伊藤 隆朗, スフィアアンカーマップによる大規模2部グラフの3D可視化と閲覧方法, 卒業論文, 2007, 筑波大学

円筒型マルチタッチインタフェース

内藤 真樹, 円筒型マルチタッチインタフェース, 卒業論文, 2007, 筑波大学

顔向き解析による大画面への注視状況の取得

南竹 俊介, 顔向き解析による大画面への注視状況の取得, 卒業論文, 2007, 筑波大学

Web上の商品検索における情報の収集・比較を支援するインタフェース

島村 祐介, Web上の商品検索における情報の収集・比較を支援するインタフェース, 卒業論文, 2007, 筑波大学

動画共有非同期コミュニケーションにおける一体感を向上させるインタフェース

川井 康寛, 動画共有非同期コミュニケーションにおける一体感を向上させるインタフェース, 卒業論文, 2007, 筑波大学

ハンドジェスチャによる範囲選択手法

淵 一馬, ハンドジェスチャによる範囲選択手法, 卒業論文, 2007, 筑波大学

景観画像によるコンテクスト取得ツールの開発とその利用に関する研究

鈴木 茂徳, 景観画像によるコンテクスト取得ツールの開発とその利用に関する研究, 卒業論文, 2007, 筑波大学

2006

A network camera system that informs monitor's gaze (in Japanese)

Jun Higuchi, A network camera system that informs monitor's gaze (in Japanese), Bachelor Thesis, 2006, University of Tsukuba

Large screen interface using mobile device (in Japanese)

Kim Yeon Jeong, Large screen interface using mobile device (in Japanese), Bachelor Thesis, 2006, University of Tsukuba

Interface for Visualization of the Networks in the Database (in Japanese)

Satoshi Koike, Interface for Visualization of the Networks in the Database (in Japanese), Bachelor Thesis, 2006, University of Tsukuba

A mirror like information appliance that infers and supports user's daily actions (in Japanese)

Satoshi Nagao, A mirror like information appliance that infers and supports user's daily actions (in Japanese), Bachelor Thesis, 2006, University of Tsukuba

Freehand Drawing Interface Using Marking Gestures (in Japanese)

Shingo Narikawa, Freehand Drawing Interface Using Marking Gestures (in Japanese), Bachelor Thesis, 2006, University of Tsukuba

Supporting informal communication among people watching the same webpage at the same time (in Japanese)

Syunsuke Sato, Supporting informal communication among people watching the same webpage at the same time (in Japanese), Bachelor Thesis, 2006, University of Tsukuba

Visualization for supporting extension of GUI programs (in Japanese)

Tatsuya Sato, Visualization for supporting extension of GUI programs (in Japanese), Bachelor Thesis, 2006, University of Tsukuba

webページにおける閲覧者間の繋がりを用いたインフォーマルコミュニケーション支援

佐藤 俊輔, webページにおける閲覧者間の繋がりを用いたインフォーマルコミュニケーション支援, 卒業論文, 2006, 筑波大学

GUIを持つプログラムの理解支援のための可視化システム

佐藤 竜也, GUIを持つプログラムの理解支援のための可視化システム, 卒業論文, 2006, 筑波大学

データベースに内在するネットワークを可視化するための対話型インタフェース

小池 諭, データベースに内在するネットワークを可視化するための対話型インタフェース, 卒業論文, 2006, 筑波大学

マーキングジェスチャを利用したフリーハンド作図インタフェース

成川 新吾, マーキングジェスチャを利用したフリーハンド作図インタフェース, 卒業論文, 2006, 筑波大学

見られていることを気づかせるネットワークカメラシステムの提案と試作

樋口 潤, 見られていることを気づかせるネットワークカメラシステムの提案と試作, 卒業論文, 2006, 筑波大学

モバイルデバイスを介して利用する大画面情報アプライアンスの提案と試作

金 衍廷, モバイルデバイスを介して利用する大画面情報アプライアンスの提案と試作, 卒業論文, 2006, 筑波大学

人の行動を推測しサポートする情報アプライアンスの提案と試作

長尾 聡, 人の行動を推測しサポートする情報アプライアンスの提案と試作, 卒業論文, 2006, 筑波大学

2005

A Web Browser which uses Handwriting to Accumulate and Manage Web Pages (in Japanese)

Hirohisa Miyazaki, A Web Browser which uses Handwriting to Accumulate and Manage Web Pages (in Japanese), Bachelor Thesis, 2005, University of Tsukuba

A Chat System which displays Users' Appearances using Word Balloons (in Japanese)

Kousuke Kurihara, A Chat System which displays Users' Appearances using Word Balloons (in Japanese), Bachelor Thesis, 2005, University of Tsukuba

Research on a Knowledge Creativity Support Tool which has a History Record expressed as a Layered Structure (in Japanese)

Nagayoshi Nakazono, Research on a Knowledge Creativity Support Tool which has a History Record expressed as a Layered Structure (in Japanese), Bachelor Thesis, 2005, University of Tsukuba

Web Browsing by Using Overview and Update Difference (in Japanese)

Ryota Wakamatsu, Web Browsing by Using Overview and Update Difference (in Japanese), Bachelor Thesis, 2005, University of Tsukuba

Tidy Writing Tool Using Time Information (in Japanese)

Shinji Sakai, Tidy Writing Tool Using Time Information (in Japanese), Bachelor Thesis, 2005, University of Tsukuba

An Interface which Automatically Retrieves Related Pages while Browsing (in Japanese)

Takaki Ozawa, An Interface which Automatically Retrieves Related Pages while Browsing (in Japanese), Bachelor Thesis, 2005, University of Tsukuba

Hand Gesture Interaction for Large Display (in Japanese)

Takashi Nakamura, Hand Gesture Interaction for Large Display (in Japanese), Bachelor Thesis, 2005, University of Tsukuba

Showing Personal Context on the Presence Table based on Location and Schedule Data (in Japanese)

Yukihisa Tsuchimochi, Showing Personal Context on the Presence Table based on Location and Schedule Data (in Japanese), Bachelor Thesis, 2005, University of Tsukuba

履歴レイヤー構造を持つ知識創造支援ツールの研究

中園 長新, 履歴レイヤー構造を持つ知識創造支援ツールの研究, 卒業論文, 2005, 筑波大学

ハンドジェスチャを用いた大画面向けインタフェース

中村 卓, ハンドジェスチャを用いた大画面向けインタフェース, 卒業論文, 2005, 筑波大学

位置情報とスケジュールを用いた個人状況の見える在室表の提示

土持 幸久, 位置情報とスケジュールを用いた個人状況の見える在室表の提示, 卒業論文, 2005, 筑波大学

フリーハンドの書き込みを利用してページの蓄積・管理を行うWebブラウザ

宮崎 裕久, フリーハンドの書き込みを利用してページの蓄積・管理を行うWebブラウザ, 卒業論文, 2005, 筑波大学

ブラウジングしているページを自動連想検索するインタフェース

小澤 崇記, ブラウジングしているページを自動連想検索するインタフェース, 卒業論文, 2005, 筑波大学

参加者の様子をフキダシつき画像で提示するチャットシステム

栗原 康輔, 参加者の様子をフキダシつき画像で提示するチャットシステム, 卒業論文, 2005, 筑波大学

Webページの概観と更新差分を用いたブラウジング支援

若松 亮太, Webページの概観と更新差分を用いたブラウジング支援, 卒業論文, 2005, 筑波大学

時間情報を利用した板書の自動補正システム

酒井 慎司, 時間情報を利用した板書の自動補正システム, 卒業論文, 2005, 筑波大学

2004

Research on Map Display Interface that displays Annotated Information Dynamically (in Japanese)

Hiroaki Otani, Research on Map Display Interface that displays Annotated Information Dynamically (in Japanese), Bachelor Thesis, 2004, University of Tsukuba

A Document Proofreading Technique using Standard Handwritten Proofreaders' Marks (in Japanese)

Norikazu Iwamura, A Document Proofreading Technique using Standard Handwritten Proofreaders' Marks (in Japanese), Bachelor Thesis, 2004, University of Tsukuba

A New Laser Pointing Interface Designed for Large Screen Display (in Japanese)

Takaomi Hisamatsu, A New Laser Pointing Interface Designed for Large Screen Display (in Japanese), Bachelor Thesis, 2004, University of Tsukuba

Information Gathering Support based on the Outline Display of Web Search Results (in Japanese)

Takumi Kobayashi, Information Gathering Support based on the Outline Display of Web Search Results (in Japanese), Bachelor Thesis, 2004, University of Tsukuba

Non Verbal Information Retrieval from Fixed Point Camera Images (in Japanese)

Thoru Yamada, Non Verbal Information Retrieval from Fixed Point Camera Images (in Japanese), Bachelor Thesis, 2004, University of Tsukuba

レーザーポインタを用いた大画面向けポインティングインタフェース

久松 孝臣, レーザーポインタを用いた大画面向けポインティングインタフェース, 卒業論文, 2004, 筑波大学

地図に付随する注釈情報を動的に表示するインタフェースの研究

大谷 裕昭, 地図に付随する注釈情報を動的に表示するインタフェースの研究, 卒業論文, 2004, 筑波大学

Web検索結果の概観提示による情報収集支援システム

小林 拓海, Web検索結果の概観提示による情報収集支援システム, 卒業論文, 2004, 筑波大学

手書き校正記号による文書校正手法の提案

岩村 憲一, 手書き校正記号による文書校正手法の提案, 卒業論文, 2004, 筑波大学

定点観測画像の非言語情報による検索手法の研究

山田 徹, 定点観測画像の非言語情報による検索手法の研究, 卒業論文, 2004, 筑波大学

2003

Proposal and Implementation of Natural Storage for Ubiquitous Age(in Japanese)

Shigaku Iwabuchi, Proposal and Implementation of Natural Storage for Ubiquitous Age(in Japanese), Bachelor Thesis, 2003, University of Tsukuba

ユビキタス時代の柔らかいストレージの提案と試作

岩淵 志学, ユビキタス時代の柔らかいストレージの提案と試作, 卒業論文, 2003, 筑波大学

2002

A Menu-selection-based Japanese Input Method for Pen (in Japanese)

Daisuke Sato, A Menu-selection-based Japanese Input Method for Pen (in Japanese), Bachelor Thesis, 2002, University of Tsukuba

Research on a Structure Editor for Web Documents (in Japanese)

Sachi Onoda, Research on a Structure Editor for Web Documents (in Japanese), Bachelor Thesis, 2002, University of Tsukuba

A Macro System for Controlling Remote Computers using a Cellular Phone (in Japanese)

Yoshihiro Nakajima, A Macro System for Controlling Remote Computers using a Cellular Phone (in Japanese), Bachelor Thesis, 2002, University of Tsukuba

携帯電話を用いてコンピュータを遠隔操作するためのマクロ機能とその実現

中島 佳宏, 携帯電話を用いてコンピュータを遠隔操作するためのマクロ機能とその実現, 卒業論文, 2002, 筑波大学

ペンによるメニュー選択に基づく日本語入力手法

佐藤 大介, ペンによるメニュー選択に基づく日本語入力手法, 卒業論文, 2002, 筑波大学

Web文書の構造編集ツールに関する研究

小野田 紗智, Web文書の構造編集ツールに関する研究, 卒業論文, 2002, 筑波大学

2001

Web Information Retrieval Interface for Personal Digital Assistance (in Japanese)

Chihiro Tsubakiyama, Web Information Retrieval Interface for Personal Digital Assistance (in Japanese), Bachelor Thesis, 2001, University of Tsukuba

Improvement in the editorial efficiency of 3-dimensional visual programming system 3D-PP (in Japanese)

Masakazu Kanda, Improvement in the editorial efficiency of 3-dimensional visual programming system 3D-PP (in Japanese), Bachelor Thesis, 2001, University of Tsukuba

Research on Visualization and Program Editing in 3-Dimensional Visual Programming System (in Japanese)

Toshiyuki Okamura, Research on Visualization and Program Editing in 3-Dimensional Visual Programming System (in Japanese), Bachelor Thesis, 2001, University of Tsukuba

3次元ビジュアルプログラムの表現と編集方法に関する研究

岡村 寿幸, 3次元ビジュアルプログラムの表現と編集方法に関する研究, 卒業論文, 2001, 筑波大学

携帯情報端末向けWeb検索インターフェースの研究

椿山 智弘, 携帯情報端末向けWeb検索インターフェースの研究, 卒業論文, 2001, 筑波大学

3次元ビジュアルプログラミングシステム3D-PPの編集効率の向上に関する研究

神田 正和, 3次元ビジュアルプログラミングシステム3D-PPの編集効率の向上に関する研究, 卒業論文, 2001, 筑波大学

2000

Research of the Free Positioning Menu on 3D Space (in Japanese)

Hideto Yamada, Research of the Free Positioning Menu on 3D Space (in Japanese), Bachelor Thesis, 2000, University of Tsukuba

Improvement in the speed of visual system Eviss (in Japanese)

Hiromu Tsuchiya, Improvement in the speed of visual system Eviss (in Japanese), Bachelor Thesis, 2000, University of Tsukuba

Research of the move operation method using the mouse in the virtual space in a 3-dimension visual programming system (in Japanese)

Kentaro Kai, Research of the move operation method using the mouse in the virtual space in a 3-dimension visual programming system (in Japanese), Bachelor Thesis, 2000, University of Tsukuba

Realization and Investigation of History System in consideration of time information on Web browser (in Japanese)

Shinichiro Yano, Realization and Investigation of History System in consideration of time information on Web browser (in Japanese), Bachelor Thesis, 2000, University of Tsukuba

ビジュアルシステム恵比寿における制約解消の高速化

土屋 洋夢, ビジュアルシステム恵比寿における制約解消の高速化, 卒業論文, 2000, 筑波大学

3次元表示上での自由な配置が可能なメニューの研究

山田 英仁, 3次元表示上での自由な配置が可能なメニューの研究, 卒業論文, 2000, 筑波大学

3次元ビジュアルプログラミングシステムにおける仮想空間内でのマウスによる移動操作方法の研究

甲斐 健太郎, 3次元ビジュアルプログラミングシステムにおける仮想空間内でのマウスによる移動操作方法の研究, 卒業論文, 2000, 筑波大学

Webブラウザにおける時間情報を考慮した履歴機能の検討と実装

矢野 慎一郎, Webブラウザにおける時間情報を考慮した履歴機能の検討と実装, 卒業論文, 2000, 筑波大学

1999

iRemote! - Research on Webpage-Zapping User Interface

George Nagata, iRemote! - Research on Webpage-Zapping User Interface, Bachelor Thesis, 1999, University of Tsukuba

Research on WWW Personalization (in Japanese)

Hironobu Aoki, Research on WWW Personalization (in Japanese), Bachelor Thesis, 1999, University of Tsukuba

Research on Small Display Interface for Portable Telephone (in Japanese)

Masato Nakasu, Research on Small Display Interface for Portable Telephone (in Japanese), Bachelor Thesis, 1999, University of Tsukuba

Research on GUI-based Search Engine Interface (in Japanese)

Toshiki Yagi, Research on GUI-based Search Engine Interface (in Japanese), Bachelor Thesis, 1999, University of Tsukuba

GUIを用いたサーチエンジンのインタフェースに関する研究

八木 豊志樹, GUIを用いたサーチエンジンのインタフェースに関する研究, 卒業論文, 1999, 筑波大学

携帯電話向けの小画面インタフェースに関する研究

中須正人, 携帯電話向けの小画面インタフェースに関する研究, 卒業論文, 1999, 筑波大学

iRemote! - Research on Webpage-Zapping User Interface

永田丈史, iRemote! - Research on Webpage-Zapping User Interface, 卒業論文, 1999, 筑波大学

Webページのパーソナライズに関する研究

青木裕伸, Webページのパーソナライズに関する研究, 卒業論文, 1999, 筑波大学

1998

Input of Constraints with Visual Expression in Visual System Eviss (in Japanese)

Ken-ichiroh Fujiyama, Input of Constraints with Visual Expression in Visual System Eviss (in Japanese), Bachelor Thesis, 1998, University of Tsukuba

Enhancing Drag & Drop Technique in 3D Visual Programming Systems (in Japanese)

Makoto Kamiya, Enhancing Drag & Drop Technique in 3D Visual Programming Systems (in Japanese), Bachelor Thesis, 1998, University of Tsukuba

3次元ビジュアルプログラミングシステムにおけるドラッグ&ドロップ手法の拡張

神谷 誠, 3次元ビジュアルプログラミングシステムにおけるドラッグ&ドロップ手法の拡張, 卒業論文, 1998, 筑波大学

ビジュアルシステム恵比寿における視覚的表現を用いた制約の入力

藤山 健一郎, ビジュアルシステム恵比寿における視覚的表現を用いた制約の入力, 卒業論文, 1998, 筑波大学

1997

Visual Programming Using Overlapping (in Japanese)

Hotaka Okumura, Visual Programming Using Overlapping (in Japanese), Bachelor Thesis, 1997, University of Tsukuba

Direct Manipulation Technique for 3D Objects (in Japanese)

Takashi Oshiba, Direct Manipulation Technique for 3D Objects (in Japanese), Bachelor Thesis, 1997, University of Tsukuba

The Automatic Layout Environment for Object Diagrams based on Object Oriented (in Japanese)

Takayoshi Noguchi, The Automatic Layout Environment for Object Diagrams based on Object Oriented (in Japanese), Bachelor Thesis, 1997, University of Tsukuba

Drag and Drop based Visual Programming Environment for Algebraic Specification Language (in Japanese)

Tohru Ogawa, Drag and Drop based Visual Programming Environment for Algebraic Specification Language (in Japanese), Bachelor Thesis, 1997, University of Tsukuba

3次元物体の直接操作に関する研究

大芝 崇, 3次元物体の直接操作に関する研究, 卒業論文, 1997, 筑波大学

重ねあわせを用いたビジュアルプログラミングに関する研究

奥村 穂高, 重ねあわせを用いたビジュアルプログラミングに関する研究, 卒業論文, 1997, 筑波大学

Drag and Dropに基づく代数的仕様記述言語のための視覚的プログラミング環境

小川 徹, Drag and Dropに基づく代数的仕様記述言語のための視覚的プログラミング環境, 卒業論文, 1997, 筑波大学

オブジェクト指向方法論に基づくオブジェクト図の自動レイアウト環境

野口 隆佳, オブジェクト指向方法論に基づくオブジェクト図の自動レイアウト環境, 卒業論文, 1997, 筑波大学

1996

Single Field Visual Programming System based on Intelligent Pad (in Japanese)

Hiromichi Endo, Single Field Visual Programming System based on Intelligent Pad (in Japanese), Bachelor Thesis, 1996, University of Tsukuba

The Automatic Control of the Viewpoint by Using Attention Degree Information in the Realtime 3D Images (in Japanese)

Jun Okada, The Automatic Control of the Viewpoint by Using Attention Degree Information in the Realtime 3D Images (in Japanese), Bachelor Thesis, 1996, University of Tsukuba

Whole Partial Display in the Visual Programming System PP (in Japanese)

Kouji Miyagi, Whole Partial Display in the Visual Programming System PP (in Japanese), Bachelor Thesis, 1996, University of Tsukuba

An Animated Help System for the Java Applet (in Japanese)

Motoki Miura, An Animated Help System for the Java Applet (in Japanese), Bachelor Thesis, 1996, University of Tsukuba

グラフィックエディタを対象としたデモンストレーションを用いたヘルプシステム

三浦 元喜, グラフィックエディタを対象としたデモンストレーションを用いたヘルプシステム, 卒業論文, 1996, 筑波大学

ビジュアルプログラミングシステムPPにおける全体部分表示

宮城 幸司, ビジュアルプログラミングシステムPPにおける全体部分表示, 卒業論文, 1996, 筑波大学

実時間三次元映像における注目度情報による視点の自動制御

岡田 潤, 実時間三次元映像における注目度情報による視点の自動制御, 卒業論文, 1996, 筑波大学

IntelligentPadを用いた単一フィールド上のビジュアルプログラミング

遠藤 浩通, IntelligentPadを用いた単一フィールド上のビジュアルプログラミング, 卒業論文, 1996, 筑波大学

1995

Undo Function for Visual Programming System (in Japanese)

Akihiro Baba, Undo Function for Visual Programming System (in Japanese), Bachelor Thesis, 1995, University of Tsukuba

3D Visualization of Displaying Cards for KJ method (in Japanese)

Hideki Mitsunbu, 3D Visualization of Displaying Cards for KJ method (in Japanese), Bachelor Thesis, 1995, University of Tsukuba

Graph Drawing Algorithm for Visual Programming System (in Japanese)

Jun Nagumo, Graph Drawing Algorithm for Visual Programming System (in Japanese), Bachelor Thesis, 1995, University of Tsukuba

Visualization of Operating System with Script Language (in Japanese)

Shigeo Tera, Visualization of Operating System with Script Language (in Japanese), Bachelor Thesis, 1995, University of Tsukuba

カード表示の三次元化に関する研究

光延秀樹, カード表示の三次元化に関する研究, 卒業論文, 1995, 筑波大学

ビジュアルプログラミングシステムのためのグラフ描画アルゴリズムの研究

南雲 淳, ビジュアルプログラミングシステムのためのグラフ描画アルゴリズムの研究, 卒業論文, 1995, 筑波大学

スクリプト言語を用いたオペレーティングシステムの視覚化

寺 茂夫, スクリプト言語を用いたオペレーティングシステムの視覚化, 卒業論文, 1995, 筑波大学

ビジュアルプログラミングシステムのための undo 機能の研究

馬場 昭宏, ビジュアルプログラミングシステムのための undo 機能の研究, 卒業論文, 1995, 筑波大学

1994

Consideration for Input-Method in Visual Programming Environment (in Japanese)

Kazutaka Goto, Consideration for Input-Method in Visual Programming Environment (in Japanese), Bachelor Thesis, 1994, University of Tsukuba

Implementing Reflective GHC Based on Blackboard of BinProlog (in Japanese)

Yoshinori Aoki, Implementing Reflective GHC Based on Blackboard of BinProlog (in Japanese), Bachelor Thesis, 1994, University of Tsukuba

Visualization for Execution in Visual Programming Environment (in Japanese)

Katsujiroh Nakano, Visualization for Execution in Visual Programming Environment (in Japanese), Bachelor Thesis, 1994, University of Tsukuba

ビジュアルプログラミングシステムにおける実行の視覚化

中野 勝次郎, ビジュアルプログラミングシステムにおける実行の視覚化, 卒業論文, 1994, 筑波大学

ビジュアルプログラミングシステムにおける図形入力の考察

後藤 和貴, ビジュアルプログラミングシステムにおける図形入力の考察, 卒業論文, 1994, 筑波大学

Black Board を用いたリフレクティブ GHC の実現

青木 良憲, Black Board を用いたリフレクティブ GHC の実現, 卒業論文, 1994, 筑波大学

1993

Implementation of Parallel Symbolic Programming Language with Data Parallel Programming Language (in Japanese)

Eiji Furukawa, Implementation of Parallel Symbolic Programming Language with Data Parallel Programming Language (in Japanese), Bachelor Thesis, 1993, University of Tsukuba

並列記号処理言語のデータ並列言語による実装

古川 英司, 並列記号処理言語のデータ並列言語による実装, 卒業論文, 1993, 筑波大学