修士論文

2023

ホバーを用いた腕の位置を制限しないXR向け日本語入力手法

加藤進吾, ホバーを用いた腕の位置を制限しないXR向け日本語入力手法, 修士論文, 2023, 筑波大学

Utilizing Pose Prediction Algorithm in a Real-Time Bodyweight Training Support System

HUANG JIAYUN(黄 佳贇), Utilizing Pose Prediction Algorithm in a Real-Time Bodyweight Training Support System, M.A. Thesis, 2023, University of Tsukuba

Augmenting Holographic Telepresence with Mobile Robots for Tangible Remote Collaboration in Mixed Reality

Keiichi Ihara, Augmenting Holographic Telepresence with Mobile Robots for Tangible Remote Collaboration in Mixed Reality, M.A. Thesis, 2023, University of Tsukuba

2022

手における移動振動の識別精度の基礎調査

日高 拓真, 手における移動振動の識別精度の基礎調査, 修士論文, 2022, 筑波大学

多人数ビデオ会議における話者交替のための参与役割提示手法

飯塚陸斗, 多人数ビデオ会議における話者交替のための参与役割提示手法, 修士論文, 2022, 筑波大学

帽子型タッチインタフェースにおけるジェスチャ入力手法

坂田和輝, 帽子型タッチインタフェースにおけるジェスチャ入力手法, 修士論文, 2022, 筑波大学

振動および光を提示するグローブ型デバイスを用いたピアノの練習効果の調査

野崎陽奈子, 振動および光を提示するグローブ型デバイスを用いたピアノの練習効果の調査, 修士論文, 2022, 筑波大学

ソフトウェアキーボードの動的スタイル調整手法

LI MIAO, ソフトウェアキーボードの動的スタイル調整手法, 修士論文, 2022, 筑波大学

指輪型デバイスに対する親指ジェスチャによるスマートウォッチ向け片手操作手法

國分晴利, 指輪型デバイスに対する親指ジェスチャによるスマートウォッチ向け片手操作手法, 修士論文, 2022, 筑波大学

物理的なアバタの視線および姿勢を用いたアウェアネス支援による遠隔対話の生起支援

田之頭吾音, 物理的なアバタの視線および姿勢を用いたアウェアネス支援による遠隔対話の生起支援, 修士論文, 2022, 筑波大学

2021

母指球の押し込みを起点としたジェスチャ操作

髙倉礼, 母指球の押し込みを起点としたジェスチャ操作, 修士論文, 2021, 筑波大学

スマートフォンの背面カメラを用いて認識可能な空中人差し指ジェスチャによる片手操作手法

清佑輔, スマートフォンの背面カメラを用いて認識可能な空中人差し指ジェスチャによる片手操作手法, 修士論文, 2021, 筑波大学

仮想キーボードの姿勢および形状が 入力性能および主観評価に与える影響の調査

冨永浩暉, 仮想キーボードの姿勢および形状が 入力性能および主観評価に与える影響の調査, 修士論文, 2021, 筑波大学

スマートフォン向けの視線およびタッチを利用した片手ポインティング手法

池田凌, スマートフォン向けの視線およびタッチを利用した片手ポインティング手法, 修士論文, 2021, 筑波大学

画像の特徴点列を鍵とした視線入力による個人認証

大和優輝, 画像の特徴点列を鍵とした視線入力による個人認証, 修士論文, 2021, 筑波大学

空中ハンドジェスチャを用いた表計算インタ フェースの開発と評価

髙山雄太, 空中ハンドジェスチャを用いた表計算インタ フェースの開発と評価, 修士論文, 2021, 筑波大学

映像と電気的筋肉刺激を組み合わせたハンドジェスチャ学習の効果

西川宜利, 映像と電気的筋肉刺激を組み合わせたハンドジェスチャ学習の効果, 修士論文, 2021, 筑波大学

2020

ユーザの頭部姿勢に基づいた スマートウォッチ画面点灯時間の最適化手法

三縄香織, ユーザの頭部姿勢に基づいた スマートウォッチ画面点灯時間の最適化手法, 修士論文, 2020, 筑波大学

シングルタッチジェスチャのためのスマートフォン向け片手操作手法の設計と調査

八箇恭平, シングルタッチジェスチャのためのスマートフォン向け片手操作手法の設計と調査, 修士論文, 2020, 筑波大学

膝入力によるGUI操作支援手法

市川佑, 膝入力によるGUI操作支援手法, 修士論文, 2020, 筑波大学

コマンドの実行と制御を一筆書きにて行うためのベゼル端を起点とするタッチパッド操作

漆山裕太, コマンドの実行と制御を一筆書きにて行うためのベゼル端を起点とするタッチパッド操作, 修士論文, 2020, 筑波大学

指にてなぞることにより入力可能な 単一結線識別子

舩越南斗, 指にてなぞることにより入力可能な 単一結線識別子, 修士論文, 2020, 筑波大学

クロッシングによる選択を用いた仮想現実向けの1次元キーボード

藤田俊, クロッシングによる選択を用いた仮想現実向けの1次元キーボード, 修士論文, 2020, 筑波大学

フリックと視線移動の組み合わせによるスマートフォンの操作拡張

鈴木雄太郎, フリックと視線移動の組み合わせによるスマートフォンの操作拡張, 修士論文, 2020, 筑波大学

モジュール式パルス遅延回路に基づくインタラクティブブロックシステム

齋藤圭汰, モジュール式パルス遅延回路に基づくインタラクティブブロックシステム, 修士論文, 2020, 筑波大学

2019

指の識別に基づくタッチパッド操作拡張

中村拓人, 指の識別に基づくタッチパッド操作拡張, 修士論文, 2019, 筑波大学

頭部表面でのジェスチャによる全天球動画像の視点操作手法

北川巧, 頭部表面でのジェスチャによる全天球動画像の視点操作手法, 修士論文, 2019, 筑波大学

能動的インタラクションから生じる音響及び慣性データを用いた物体識別及び内容量認識

小口雄斗, 能動的インタラクションから生じる音響及び慣性データを用いた物体識別及び内容量認識, 修士論文, 2019, 筑波大学

振動触覚提示のためのGANによる時系列データ生成

我妻正太郎, 振動触覚提示のためのGANによる時系列データ生成, 修士論文, 2019, 筑波大学

立体キーボードを用いたVR向け文字入力手法

栁原直貴, 立体キーボードを用いたVR向け文字入力手法, 修士論文, 2019, 筑波大学

自重トレーニング支援システムの音声インタフェースの実装と評価

王瑞赟, 自重トレーニング支援システムの音声インタフェースの実装と評価, 修士論文, 2019, 筑波大学

2段階の視線移動に基づく操作手法

礒本俊弥, 2段階の視線移動に基づく操作手法, 修士論文, 2019, 筑波大学

電気インピーダンス法を用いた布型タッチインタフェース

関森広大, 電気インピーダンス法を用いた布型タッチインタフェース, 修士論文, 2019, 筑波大学

2018

Platform Development for High-Function RFID Tags and Real-World Interaction Techniques (in Japanese)

Kazuya Oharada, Platform Development for High-Function RFID Tags and Real-World Interaction Techniques (in Japanese), Master Thesis, 2018, University of Tsukuba

Magnetic-Sensing-Based Structure Recognition of Block-Shaped Objects and Its Application to 3D Modeling System (in Japanese)

Koshi Ikegawa, Magnetic-Sensing-Based Structure Recognition of Block-Shaped Objects and Its Application to 3D Modeling System (in Japanese), Master Thesis, 2018, University of Tsukuba

文字列選択およびコマンド実行のための携帯情報端末向け片手操作手法

安藤宗孝, 文字列選択およびコマンド実行のための携帯情報端末向け片手操作手法, 修士論文, 2018, 筑波大学

高機能RFIDタグのためのプラットフォーム開発と実世界インタラクション手法

小原田和也, 高機能RFIDタグのためのプラットフォーム開発と実世界インタラクション手法, 修士論文, 2018, 筑波大学

ブロック構造物に対する磁気計測に基づく構造認識およびその3Dモデリングシステムへの応用

池川航史, ブロック構造物に対する磁気計測に基づく構造認識およびその3Dモデリングシステムへの応用, 修士論文, 2018, 筑波大学

2017

Designing single-line connected identification tags inputted by swiping with a finger (in Japanese)

Shinichiro Sugiyama, Designing single-line connected identification tags inputted by swiping with a finger (in Japanese), Master Thesis, 2017, University of Tsukuba

Thumb Movement Recognition Technique for One-Handed Smartwatch Operation (in Japanese)

Shuhei Aoyama, Thumb Movement Recognition Technique for One-Handed Smartwatch Operation (in Japanese), Master Thesis, 2017, University of Tsukuba

Hands-free Input Method by Mask Interface using Mouth Movement (in Japanese)

Yusuke Yamasaki, Hands-free Input Method by Mask Interface using Mouth Movement (in Japanese), Master Thesis, 2017, University of Tsukuba

口の動きを利用したマスク型インタフェースによるハンズフリーな入力手法

山﨑 友翼, 口の動きを利用したマスク型インタフェースによるハンズフリーな入力手法, 修士論文, 2017, 筑波大学

指でなぞることにより入力する単一結線識別子の設計

杉山 慎一郎, 指でなぞることにより入力する単一結線識別子の設計, 修士論文, 2017, 筑波大学

カードボードVR環境のための空中操作

石井 晃, カードボードVR環境のための空中操作, 修士論文, 2017, 筑波大学

手首装着型端末における 片手操作のための指動作認識手法

青山 周平, 手首装着型端末における 片手操作のための指動作認識手法, 修士論文, 2017, 筑波大学

指輪型磁気センサとスマートウォッチを用いたジェスチャ入力手法

髙木 友稀, 指輪型磁気センサとスマートウォッチを用いたジェスチャ入力手法, 修士論文, 2017, 筑波大学

2016

A Fast and Lightweight Unistroke Recognizer for Large User-defined Vocabulary (in Japanese)

Daiki Yamaji, A Fast and Lightweight Unistroke Recognizer for Large User-defined Vocabulary (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

Development of A Paper Card Based Programming Environment Utilizing Card Layout and Scribbling (in Japanese)

Kazuki Tada, Development of A Paper Card Based Programming Environment Utilizing Card Layout and Scribbling (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

Multi-touch Gestures for Object Manipulation on Touchscreen Devices (in Japanese)

Keigo Shima, Multi-touch Gestures for Object Manipulation on Touchscreen Devices (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

Discrete and Continuous Touch Gesture Detection on Multi-electrodes using Single-line Connected Capacitive Sensing (in Japanese)

Masaya Tsuruta, Discrete and Continuous Touch Gesture Detection on Multi-electrodes using Single-line Connected Capacitive Sensing (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

Touch gesture recognition techniques with single electrode (in Japanese)

Ryosuke Takada, Touch gesture recognition techniques with single electrode (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

Input techniques for mobile devices using a magnet attached to a stylus (in Japanese)

Tetsuya Abe, Input techniques for mobile devices using a magnet attached to a stylus (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

Finger-to-Thumb: A Gesture-based Menu Selection Technique

Wei Lin, Finger-to-Thumb: A Gesture-based Menu Selection Technique, Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

A reproduction techniques of paper books navigation on an e-book reader to improve usability (in Japanese)

Yuto Kotajima, A reproduction techniques of paper books navigation on an e-book reader to improve usability (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

Marker recognize system using a swipe operation on a capacitive multi-touch panel (in Japanese)

Yuya Kawabata, Marker recognize system using a swipe operation on a capacitive multi-touch panel (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

インポケットスマートフォン用アイズフリージェスチャシステム(in English)

Zhang Yunze, インポケットスマートフォン用アイズフリージェスチャシステム(in English), 修士論文, 2016, 筑波大学

A Mobile Interaction Technique based on Body Postures and Circumambient Information (in Japanese)

Zhang Yiying, A Mobile Interaction Technique based on Body Postures and Circumambient Information (in Japanese), Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

In-pocket Eyes-Free Touch Gesture System for Smartphone

Zhang Yunze, In-pocket Eyes-Free Touch Gesture System for Smartphone, Master Thesis, 2016, University of Tsukuba

電子書籍の操作性向上を目指した紙書籍ナビゲーションの再現手法

古田島 裕斗, 電子書籍の操作性向上を目指した紙書籍ナビゲーションの再現手法, 修士論文, 2016, 筑波大学

紙の配置や書き込みを活用したプログラミング環境の開発

夛田 一貴, 紙の配置や書き込みを活用したプログラミング環境の開発, 修士論文, 2016, 筑波大学

ユーザ定義手書きジェスチャの高速かつ軽量な認識アルゴリズム

山路大樹, ユーザ定義手書きジェスチャの高速かつ軽量な認識アルゴリズム, 修士論文, 2016, 筑波大学

タッチパネル端末におけるオブジェクト操作のためのマルチタッチジェスチャ

島 佳吾, タッチパネル端末におけるオブジェクト操作のためのマルチタッチジェスチャ, 修士論文, 2016, 筑波大学

静電容量方式マルチタッチパネルにおけるスワイプ操作を用いたマーカ認識システム

川畑 裕也, 静電容量方式マルチタッチパネルにおけるスワイプ操作を用いたマーカ認識システム, 修士論文, 2016, 筑波大学

身体姿勢と周囲の情報に基づくモバイルインタラクション手法

張 翼鷹, 身体姿勢と周囲の情報に基づくモバイルインタラクション手法, 修士論文, 2016, 筑波大学

Finger-to-Thumb:ジェスチャに基づくメニュー選択手法(in English)

林 威, Finger-to-Thumb:ジェスチャに基づくメニュー選択手法(in English), 修士論文, 2016, 筑波大学

磁石付きスタイラスを用いる携帯情報端末向け入力手法

阿部 哲也, 磁石付きスタイラスを用いる携帯情報端末向け入力手法, 修士論文, 2016, 筑波大学

単一電極を用いたタッチジェスチャ認識手法

髙田 崚介, 単一電極を用いたタッチジェスチャ認識手法, 修士論文, 2016, 筑波大学

多電極中の被タッチ電極ならびにタッチジェスチャ入力を検出可能な単一結線タッチセンサ

鶴田 真也, 多電極中の被タッチ電極ならびにタッチジェスチャ入力を検出可能な単一結線タッチセンサ, 修士論文, 2016, 筑波大学

2015

An AR Interface to Enable Preview and Editing Graphic Design Variations in Actual Environment (in Japanese)

Akira Iwaya, An AR Interface to Enable Preview and Editing Graphic Design Variations in Actual Environment (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

Block System based on Capacitance Changes (in Japanese)

Arika Yoshida, Block System based on Capacitance Changes (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

User-designable paper-based touch interface (in Japanese)

Daisuke Komoriya, User-designable paper-based touch interface (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

A Comparative Evaluation of Recognition Methods of Back-of-Device Interaction (in Japanese)

Hiroyuki Hakoda, A Comparative Evaluation of Recognition Methods of Back-of-Device Interaction (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

Constructing searching and browsing system using the information of persons and objects obtained from lifelog images (in Japanese)

Katsuhiko Hirama, Constructing searching and browsing system using the information of persons and objects obtained from lifelog images (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

Investigating Characteristics of Tilting Operation for Wrist-warn Devices with Ultra-small Touchscreen (in Japanese)

Kazusa Onishi, Investigating Characteristics of Tilting Operation for Wrist-warn Devices with Ultra-small Touchscreen (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

Advertisement System with Augmented Reality and it's Advertisement Evaluation System(in Japanese)

Kyohei Sugeno, Advertisement System with Augmented Reality and it's Advertisement Evaluation System(in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

Promotion of Point Program Using Augmented Reality and Gamification (in Japanese)

Satoko Hama, Promotion of Point Program Using Augmented Reality and Gamification (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

Remote Meeting System Using Hand Gesture and immersion in the virtual space (in Japanese)

Takumi Negishi, Remote Meeting System Using Hand Gesture and immersion in the virtual space (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

Gesture Recognition with Multiple Cooperated Wireless Light Sensor Devices (in Japanese)

Takayuki Kaji, Gesture Recognition with Multiple Cooperated Wireless Light Sensor Devices (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

An Interaction Technique Using Lip Shape from Mobile Camera (in Japanese)

Yoshiki Sawada, An Interaction Technique Using Lip Shape from Mobile Camera (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

Development of Human Body Communication System Capable of Recognizing Touch Gesture (in Japanese)

Yuto Kondo, Development of Human Body Communication System Capable of Recognizing Touch Gesture (in Japanese), Master Thesis, 2015, University of Tsukuba

静電容量の変化に基づくブロックシステム

吉田有花, 静電容量の変化に基づくブロックシステム, 修士論文, 2015, 筑波大学

腕に装着した超小型タッチパネル端末に対する傾け操作の特性調査

大西主紗, 腕に装着した超小型タッチパネル端末に対する傾け操作の特性調査, 修士論文, 2015, 筑波大学

ユーザがデザイン可能な紙状タッチ入力インタフェース

小森谷大介, ユーザがデザイン可能な紙状タッチ入力インタフェース, 修士論文, 2015, 筑波大学

グラフィックデザインの実環境におけるプレビュー及び編集を可能にするARインタフェース

岩谷明, グラフィックデザインの実環境におけるプレビュー及び編集を可能にするARインタフェース, 修士論文, 2015, 筑波大学

ライフログ画像から得られる人物、物体情報を用いた検索・閲覧システムの構築

平馬克彦, ライフログ画像から得られる人物、物体情報を用いた検索・閲覧システムの構築, 修士論文, 2015, 筑波大学

仮想空間への没入とハンドトラッキングを用いた遠隔会議システム

根岸匠, 仮想空間への没入とハンドトラッキングを用いた遠隔会議システム, 修士論文, 2015, 筑波大学

光センサ無線デバイスの複数連携によるジェスチャ認識

梶孝行, 光センサ無線デバイスの複数連携によるジェスチャ認識, 修士論文, 2015, 筑波大学

口唇形状を用いた携帯端末操作手法

澤田佳樹, 口唇形状を用いた携帯端末操作手法, 修士論文, 2015, 筑波大学

拡張現実とゲーミフィケーションを用いたポイントプログラムの推進

濱聡子, 拡張現実とゲーミフィケーションを用いたポイントプログラムの推進, 修士論文, 2015, 筑波大学

携帯情報端末背面における操作認識手法の比較検討

箱田博之, 携帯情報端末背面における操作認識手法の比較検討, 修士論文, 2015, 筑波大学

拡張現実感を用いた広告表示と広告評価

菅野恭平, 拡張現実感を用いた広告表示と広告評価, 修士論文, 2015, 筑波大学

触り方を検出可能な人体通信システムの開発

近藤勇斗, 触り方を検出可能な人体通信システムの開発, 修士論文, 2015, 筑波大学

2014

Development of a Visualization Technique to Support Searching and Comparing Features of Multivariate Datasets (in Japanese)

Hiroaki Kobayashi, Development of a Visualization Technique to Support Searching and Comparing Features of Multivariate Datasets (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

System for Automatically Sharing Photos Taken by Public or Third Party Cameras (in Japanese)

Iori Kanno, System for Automatically Sharing Photos Taken by Public or Third Party Cameras (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

A Novel Animation Technique for Supporting the Comprehension of ChronoView (in Japanese)

Jinlong Yang, A Novel Animation Technique for Supporting the Comprehension of ChronoView (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

A Prototyping Technique with Everyday Objects using Active Acoustic Sensing (in Japanese)

Makoto Ono, A Prototyping Technique with Everyday Objects using Active Acoustic Sensing (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

Emotional Sharing using projection in Remote Communication (in Japanese)

Saki Sakai, Emotional Sharing using projection in Remote Communication (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

A Study of Effects of Typographic Styles Used for Emphasis Focused on Visual Variables (in Japanese)

Saori Okubo, A Study of Effects of Typographic Styles Used for Emphasis Focused on Visual Variables (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

An Input Method Combining Two Wearable Devices (in Japanese)

Satoru Kinoshita, An Input Method Combining Two Wearable Devices (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

Development of a Visualization Technique to Analyse User Behavior on a Large Scale Web Site (in Japanese)

Shinnosuke Takeda, Development of a Visualization Technique to Analyse User Behavior on a Large Scale Web Site (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

Method for operating appliances using the motion of pointing the hand towards the equipment (in Japanese)

Shunichi Tanaka, Method for operating appliances using the motion of pointing the hand towards the equipment (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

Development of Visualization Technique for Query Construction in Document Searching (in Japanese)

Su Shaohua, Development of Visualization Technique for Query Construction in Document Searching (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

Utilization of Music Practice Log for Mapping, Visualization and Discussion (in Japanese)

Takehiko Sakamoto, Utilization of Music Practice Log for Mapping, Visualization and Discussion (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

Secure PIN entry system based on vibration (in Japanese)

Takuro Kuribara, Secure PIN entry system based on vibration (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

A System Effectively Enhancing Divergent Production in Brainstorming (in Japanese)

Takuto Takabe, A System Effectively Enhancing Divergent Production in Brainstorming (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

Expanding the Touch Input Vocabulary Focused on the Swipe Direction on Mobile Touchscreen Devices (in Japanese)

Toshifumi Kurosawa, Expanding the Touch Input Vocabulary Focused on the Swipe Direction on Mobile Touchscreen Devices (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

A Contents View Interface that Enables File Operations in the File System (in Japanese)

Xiangping Xie, A Contents View Interface that Enables File Operations in the File System (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

Back-of-device interaction based on the range of motion of the index finger (in Japanese)

Yoshitomo Fukatsu, Back-of-device interaction based on the range of motion of the index finger (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

RGB画像と深度画像から分析した植物成長状態を提示する栽培支援システム

ZHANG SHUANG, RGB画像と深度画像から分析した植物成長状態を提示する栽培支援システム, 修士論文, 2014, 筑波大学

Planting Support System presenting plant's state on analyzing RGB and depth photos (in Japanese)

ZHANG SHUANG, Planting Support System presenting plant's state on analyzing RGB and depth photos (in Japanese), Master Thesis, 2014, University of Tsukuba

演奏練習における音声ログの楽譜への対応付けと可視化及び演奏に関する議論への活用

坂本雄彦, 演奏練習における音声ログの楽譜への対応付けと可視化及び演奏に関する議論への活用, 修士論文, 2014, 筑波大学

文字の視覚属性を利用した強調表現に関する研究

大久保心織, 文字の視覚属性を利用した強調表現に関する研究, 修士論文, 2014, 筑波大学

既存物体に対する能動的音響計測を用いたプロトタイピング手法

大野誠, 既存物体に対する能動的音響計測を用いたプロトタイピング手法, 修士論文, 2014, 筑波大学

多変量データセットの特徴探索及び比較分析を支援する可視化手法の開発

小林弘明, 多変量データセットの特徴探索及び比較分析を支援する可視化手法の開発, 修士論文, 2014, 筑波大学

複数端末間連携によるウェアラブルデバイス操作手法とその応用

木下覚, 複数端末間連携によるウェアラブルデバイス操作手法とその応用, 修士論文, 2014, 筑波大学

振動を用いた安全なPIN入力システム

栗原拓郎, 振動を用いた安全なPIN入力システム, 修士論文, 2014, 筑波大学

ChronoViewの理解を助ける変形アニメーションの開発

楊 金龍, ChronoViewの理解を助ける変形アニメーションの開発, 修士論文, 2014, 筑波大学

大規模 Web サイトにおけるユーサの行動分析のための可視化手法の開発

武田慎之介, 大規模 Web サイトにおけるユーサの行動分析のための可視化手法の開発, 修士論文, 2014, 筑波大学

携帯情報端末背面での人差し指の可動領域に基づいた操作手法

深津佳智, 携帯情報端末背面での人差し指の可動領域に基づいた操作手法, 修士論文, 2014, 筑波大学

手を向ける動作を機器指定に用いた家電機器操作手法

田中舜一, 手を向ける動作を機器指定に用いた家電機器操作手法, 修士論文, 2014, 筑波大学

文書検索における検索クエリの作成を支援する視覚的インタフェースの開発

蘇 紹華, 文書検索における検索クエリの作成を支援する視覚的インタフェースの開発, 修士論文, 2014, 筑波大学

ファイルシステムにおけるファイル操作が可能な内容表示インタフェース

謝湘平, ファイルシステムにおけるファイル操作が可能な内容表示インタフェース, 修士論文, 2014, 筑波大学

遠隔コミュニケーションにおけるプロジェクションを用いた感情共有支援

酒井紗希, 遠隔コミュニケーションにおけるプロジェクションを用いた感情共有支援, 修士論文, 2014, 筑波大学

公共・他人のカメラを用いて撮影された写真からライフログを構築するシステム

閑野伊織, 公共・他人のカメラを用いて撮影された写真からライフログを構築するシステム, 修士論文, 2014, 筑波大学

アイデア発散を促進するブレインストーミング支援システムの開発

高部拓人, アイデア発散を促進するブレインストーミング支援システムの開発, 修士論文, 2014, 筑波大学

携帯情報端末上のスワイプ方向に着目したタッチジェスチャの拡張

黒澤敏文, 携帯情報端末上のスワイプ方向に着目したタッチジェスチャの拡張, 修士論文, 2014, 筑波大学

2013

Realization of face-to-face presence in a remote communication system (in Japanese)

Akihiro Kayama, Realization of face-to-face presence in a remote communication system (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

A User Study on Visualizing Weighted Edges in Node-link Diagrams (in Japanese)

Aimi Kobayashi, A User Study on Visualizing Weighted Edges in Node-link Diagrams (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

An Authoring Tool for Designing Presentation based on Sticky Notes Metaphor (in Japanese)

Anna Noguchi, An Authoring Tool for Designing Presentation based on Sticky Notes Metaphor (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

Development of the technique for representation of change in the position of the topic on the map (in Japanese)

Akira Ito, Development of the technique for representation of change in the position of the topic on the map (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

HMD及び大画面環境に適したハンドジェスチャインタラクション

Davaasuren Enkhbat, HMD及び大画面環境に適したハンドジェスチャインタラクション, 修士論文, 2013, 筑波大学

Hand Gesture Interaction System Suitable for HMD and Large Screen Environment (in Japanese)

Enkhbat Davaasuren, Hand Gesture Interaction System Suitable for HMD and Large Screen Environment (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

An Evaluation of Lifelog Retrieval on Lifelog Device (in Japanese)

Gyoho Ryu, An Evaluation of Lifelog Retrieval on Lifelog Device (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

A System which Utilizes Human Expressions for Lifelog Browsing and Analyzing (in Japanese)

Hiromu Takai, A System which Utilizes Human Expressions for Lifelog Browsing and Analyzing (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

A Study of Visualization for Spatiotemporal Distribution of People's Emotions (in Japanese)

Kiyohisa Taguchi, A Study of Visualization for Spatiotemporal Distribution of People's Emotions (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

A Cooking Timing Estimation Method Using Surface Temperature Distribution and the Application in Interactive Cooking Support System (in Japanese)

Kiyotaka Saito, A Cooking Timing Estimation Method Using Surface Temperature Distribution and the Application in Interactive Cooking Support System (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

A Paper-based Touch Input Interface Designable by Hand Drawing (in Japanese)

Masahiro Kaneko, A Paper-based Touch Input Interface Designable by Hand Drawing (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

磁石を利用した携帯端末周辺空間における3次元ジェスチャーインタフェースの設計と実装

PHAM THANH SON, 磁石を利用した携帯端末周辺空間における3次元ジェスチャーインタフェースの設計と実装, 修士論文, 2013, 筑波大学

Design and Implementation of a 3D Gesture Input Interface Around Mobile Device using Magnet(in Japanese)

Pham Thanh Son, Design and Implementation of a 3D Gesture Input Interface Around Mobile Device using Magnet(in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

Sharing support of activity log by using non-contact type IC card and Smartphone (in Japanese)

Ryohei Michiue, Sharing support of activity log by using non-contact type IC card and Smartphone (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

Sharing of learning situation to estimate from writing action(in Japanese)

Saori Takada, Sharing of learning situation to estimate from writing action(in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

A Virtual Solid Fitting and Moving System by Augmented Reality (in Japanese)

Tomoki Kobayashi, A Virtual Solid Fitting and Moving System by Augmented Reality (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

A QWERTY Based Virtual Keyboard Reducing Users' Gazing at their Hands (in Japanese)

Yuki Kuno, A QWERTY Based Virtual Keyboard Reducing Users' Gazing at their Hands (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

An Interaction Technique for Binding Mobile Devices by Piling (in Japanese)

Yusaku Mita, An Interaction Technique for Binding Mobile Devices by Piling (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

Operating Environment of the Digital Information having Substance with Physical Icons (in Japanese)

Yuta Tsukada, Operating Environment of the Digital Information having Substance with Physical Icons (in Japanese), Master Thesis, 2013, University of Tsukuba

携帯情報端末の連携を行うための重ねるインタラクション

三田裕策, 携帯情報端末の連携を行うための重ねるインタラクション, 修士論文, 2013, 筑波大学

ユーザの手元注視を減らすQWERTYベースソフトウェアキーボード

久野祐輝, ユーザの手元注視を減らすQWERTYベースソフトウェアキーボード, 修士論文, 2013, 筑波大学

トピックの位置変化を地図上に表現する手法の開発

伊藤聡, トピックの位置変化を地図上に表現する手法の開発, 修士論文, 2013, 筑波大学

ライフログデバイスにおける行動履歴の検索とその評価

劉暁萌, ライフログデバイスにおける行動履歴の検索とその評価, 修士論文, 2013, 筑波大学

実物体型アイコンを用いた実体を持つディジタル情報の操作環境

塚田裕太, 実物体型アイコンを用いた実体を持つディジタル情報の操作環境, 修士論文, 2013, 筑波大学

連結図における重み付きグラフのエッジ表現に関する研究

小林愛実, 連結図における重み付きグラフのエッジ表現に関する研究, 修士論文, 2013, 筑波大学

拡張現実感を用いた仮想立体の仮移しシステム

小林智輝, 拡張現実感を用いた仮想立体の仮移しシステム, 修士論文, 2013, 筑波大学

表面温度分布を利用した調理状況推定手法およびインタラクティブ調理支援システム

斉藤清隆, 表面温度分布を利用した調理状況推定手法およびインタラクティブ調理支援システム, 修士論文, 2013, 筑波大学

大衆感情の時空間的分布の可視化に関する研究

田口聖久, 大衆感情の時空間的分布の可視化に関する研究, 修士論文, 2013, 筑波大学

付箋メタファに基づくプレゼンテーション設計インタフェース

野口杏奈, 付箋メタファに基づくプレゼンテーション設計インタフェース, 修士論文, 2013, 筑波大学

非接触ICカードとスマートフォンによる行動履歴の共有支援

道上亮平, 非接触ICカードとスマートフォンによる行動履歴の共有支援, 修士論文, 2013, 筑波大学

手書きによりデザインする紙製タッチ入力インタフェース

金子将大, 手書きによりデザインする紙製タッチ入力インタフェース, 修士論文, 2013, 筑波大学

ライフログの閲覧と分析に人間の表情を活用するシステム

高井啓, ライフログの閲覧と分析に人間の表情を活用するシステム, 修士論文, 2013, 筑波大学

筆記動作から判別した学習状況の遠隔共有

高田沙織, 筆記動作から判別した学習状況の遠隔共有, 修士論文, 2013, 筑波大学

遠隔コミュニケーションシステムにおける対面同席感の実現

鹿山晃弘, 遠隔コミュニケーションシステムにおける対面同席感の実現, 修士論文, 2013, 筑波大学

2012

Painting interface using offscreen surfaces (in Japanese)

Ayaka Suzuki, Painting interface using offscreen surfaces (in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Interaction techniques for large scale display by using facial motion with speech assist

Chang Peng, Interaction techniques for large scale display by using facial motion with speech assist, Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

An Interaction Technique with Tap Input using Rhythm Converted from Command (in Japanese)

Eiki Ishiyama, An Interaction Technique with Tap Input using Rhythm Converted from Command (in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Dynamically Configurable Multi-Device Collaboration System(in Japanese)

Hiroyuki Kamo, Dynamically Configurable Multi-Device Collaboration System(in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

An accumulation and sharing tool of tennis practice records using personal cloud (in Japanese)

Ibuki Hara, An accumulation and sharing tool of tennis practice records using personal cloud (in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Opinion Sharing Method Using Loop Among Participants in Discussion (in Japanese)

Kuniyoshi Fujita, Opinion Sharing Method Using Loop Among Participants in Discussion (in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Idea generation support system utilizing digital pen and paper

Pen Sangsubhan, Idea generation support system utilizing digital pen and paper, Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Development of Visualization Technique for Large Amounts of Temporal Data (in Japanese)

Satoko Shiroi, Development of Visualization Technique for Large Amounts of Temporal Data (in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

One-handed operation technique using the screen looping on mobile devices (in Japanese)

Shinichiro Tosa, One-handed operation technique using the screen looping on mobile devices (in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Widgets for Multiple Users on Multi-touch Tabletops (in Japanese)

Takuto Yoshikawa, Widgets for Multiple Users on Multi-touch Tabletops (in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Mapping Interface between Physical Controller and GUI (in Japanese)

Tatsuhito Oe, Mapping Interface between Physical Controller and GUI (in Japanese), Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Fingertip Tracking and Hand Gesture Recognition Techniques for Natural User Interface

Unseok Lee, Fingertip Tracking and Hand Gesture Recognition Techniques for Natural User Interface, Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

Constructing Smart Cooperative Working Spaces Based on Multiple Displays

Yexin Han, Constructing Smart Cooperative Working Spaces Based on Multiple Displays, Master Thesis, 2012, University of Tsukuba

デジタルペンとペーパを用いた発想支援システム(in English)

サンスプラン ペン, デジタルペンとペーパを用いた発想支援システム(in English), 修士論文, 2012, 筑波大学

顔動作と音声を用いた大画面向けインタラクション手法(in English)

ホウ 昶, 顔動作と音声を用いた大画面向けインタラクション手法(in English), 修士論文, 2012, 筑波大学

動的構成が可能な複数情報端末連携インタフェース

加茂 浩之, 動的構成が可能な複数情報端末連携インタフェース, 修士論文, 2012, 筑波大学

パーソナルクラウドを用いたテニス練習記録の蓄積、共有支援ツール

原 伊吹, パーソナルクラウドを用いたテニス練習記録の蓄積、共有支援ツール, 修士論文, 2012, 筑波大学

マルチタッチテーブルトップのための複数ユーザ向けウィジット

吉川 拓人, マルチタッチテーブルトップのための複数ユーザ向けウィジット, 修士論文, 2012, 筑波大学

画面ループを利用したモバイル端末片手操作手法

土佐 伸一郎, 画面ループを利用したモバイル端末片手操作手法, 修士論文, 2012, 筑波大学

物理コントローラとGUIの対応付けインタフェース

大江 龍人, 物理コントローラとGUIの対応付けインタフェース, 修士論文, 2012, 筑波大学

自然なユーザインタフェースのための指先トラッキングとハンドジェスチャ認識技術(in English)

李雲ソク, 自然なユーザインタフェースのための指先トラッキングとハンドジェスチャ認識技術(in English), 修士論文, 2012, 筑波大学

大量の時刻情報付きデータの可視化手法の開発

白井 智子, 大量の時刻情報付きデータの可視化手法の開発, 修士論文, 2012, 筑波大学

コマンドの発話リズムを利用したタップ入力による携帯端末操作手法

石山 英貴, コマンドの発話リズムを利用したタップ入力による携帯端末操作手法, 修士論文, 2012, 筑波大学

ディスカッションにおける参加者間ループを利用した意見共有手法

藤田 訓義, ディスカッションにおける参加者間ループを利用した意見共有手法, 修士論文, 2012, 筑波大学

オフスクリーンサーフェスを活用したペイントインタフェース

鈴木 文佳, オフスクリーンサーフェスを活用したペイントインタフェース, 修士論文, 2012, 筑波大学

複数画面に基づくスマートな協同作業空間の構築(in English)

韓 ギョウシン, 複数画面に基づくスマートな協同作業空間の構築(in English), 修士論文, 2012, 筑波大学

2011

Gesture for Large Display -Comparing Sensor Based and Vision Based Techniques for Dynamic Gesture Recognition-

Bayasgalan Baatar, Gesture for Large Display -Comparing Sensor Based and Vision Based Techniques for Dynamic Gesture Recognition- , Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

A Pointing Technique for Large Display Employing Face Orientation with Cursor Manipulation (in Japanese)

Cheng Haokan, A Pointing Technique for Large Display Employing Face Orientation with Cursor Manipulation (in Japanese), Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

Acquiring moneylog using expense recognition wallet and developing money saving system (in Japanese)

Kenzo Nirasawa, Acquiring moneylog using expense recognition wallet and developing money saving system (in Japanese), Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

A Haptic Interface that Displays Sharp Feeling by Snap-Through Buckling (in Japanese)

Masahiro Hagiwara, A Haptic Interface that Displays Sharp Feeling by Snap-Through Buckling (in Japanese), Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

A Foot Input Interface in Mobile Environment (in Japanese)

Noriaki Okumura, A Foot Input Interface in Mobile Environment (in Japanese), Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

Pump and push: interaction using dropper metaphor touch panels (in Japanese)

Ryuji Hori, Pump and push: interaction using dropper metaphor touch panels (in Japanese), Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

Development of a Visual Analysis Tool for Large-Scale Activity Data (in Japanese)

Seiya Yazaki, Development of a Visual Analysis Tool for Large-Scale Activity Data (in Japanese), Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

A video authoring system utilizing marker tagging at the time of shooting video (in Japanese)

Shun Nakaigawa, A video authoring system utilizing marker tagging at the time of shooting video (in Japanese), Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

Visualization Techniques for Changing Processes of Directed Graphs (in Japanese)

Tetsuhito Hishita, Visualization Techniques for Changing Processes of Directed Graphs (in Japanese), Master Thesis, 2011, University of Tsukuba

大画面向けのジェスチャに関する研究 -動的ジェスチャの解析におけるセンサベース技術とビジョンベース技術の比較-(in English)

バヤスガラン バートル, 大画面向けのジェスチャに関する研究 -動的ジェスチャの解析におけるセンサベース技術とビジョンベース技術の比較-(in English), 修士論文, 2011, 筑波大学

マーカーによる撮影中のタグ付けを利用した映像オーサリングシステム

中井川 峻, マーカーによる撮影中のタグ付けを利用した映像オーサリングシステム, 修士論文, 2011, 筑波大学

スポイトメタファに基づくタッチパネル操作

堀 竜慈, スポイトメタファに基づくタッチパネル操作, 修士論文, 2011, 筑波大学

モバイル環境における足入力インタフェースの研究

奥村 典明, モバイル環境における足入力インタフェースの研究, 修士論文, 2011, 筑波大学

大規模活動情報の視覚的分析支援ツールの開発

矢崎 聖也, 大規模活動情報の視覚的分析支援ツールの開発, 修士論文, 2011, 筑波大学

顔の向きによりカーソル移動を補助する大画面ポインティング手法

程 浩侃, 顔の向きによりカーソル移動を補助する大画面ポインティング手法, 修士論文, 2011, 筑波大学

有向グラフにおける変化過程の可視化手法の開発

菱田 哲史, 有向グラフにおける変化過程の可視化手法の開発, 修士論文, 2011, 筑波大学

弾性体を利用したアクチュエータによる鋭い感触の触覚呈示手法

萩原 正宏, 弾性体を利用したアクチュエータによる鋭い感触の触覚呈示手法, 修士論文, 2011, 筑波大学

使用金額認識財布を用いたマネーログの取得とマネーログによる節約支援システム

韮澤 賢三, 使用金額認識財布を用いたマネーログの取得とマネーログによる節約支援システム, 修士論文, 2011, 筑波大学

2010

A remote communication system which provides go out feeling(in Japanese)

Chang Ching Tzun, A remote communication system which provides go out feeling(in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

A tool for flow-data analysis with nested grid representations(in Japanese)

Chunzi Piao, A tool for flow-data analysis with nested grid representations(in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

A Japanese input method using multi-touch for slate devices(in Japanese)

Gimpei Kimioka, A Japanese input method using multi-touch for slate devices(in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

A Visual Analysis Tool for Multi-Entity Multivariate Time-Varying Data(in Japanese)

Han Bao, A Visual Analysis Tool for Multi-Entity Multivariate Time-Varying Data(in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

A Message Board System based on GroupMembers' Schedules and Whereabouts(in Japanese)

Masaki Fujiwara, A Message Board System based on GroupMembers' Schedules and Whereabouts(in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

A Hybrid Drawing Style for Semi Bipartite Graphs

Qi Zhou, A Hybrid Drawing Style for Semi Bipartite Graphs, Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

An Analysis System using Frame Difference for a Video from a Stationary Camera(in Japanese)

Ryoji Nogami, An Analysis System using Frame Difference for a Video from a Stationary Camera(in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

Support of remote communications by overlaying activity text on live-camera pictures (in Japanese)

Shutaro Takeda, Support of remote communications by overlaying activity text on live-camera pictures (in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

A Visual Analysis Tool combined Table and Parallel Coordinate(in Japanese)

Takashi Yuki, A Visual Analysis Tool combined Table and Parallel Coordinate(in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

A Tangible User Interface Using Untagged Physical Objects for Information Management

Wong Ho Ying, A Tangible User Interface Using Untagged Physical Objects for Information Management, Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

A Presentation Interface based on OHP Metaphor(in Japanese)

Yuichi Murata, A Presentation Interface based on OHP Metaphor(in Japanese), Master Thesis, 2010, University of Tsukuba

多エンティティ多変量時系列データの視覚的分析ツールの開発

包 涵, 多エンティティ多変量時系列データの視覚的分析ツールの開発, 修士論文, 2010, 筑波大学

マルチタッチを用いたスレート端末向け日本語入力方式

君岡 銀兵, マルチタッチを用いたスレート端末向け日本語入力方式, 修士論文, 2010, 筑波大学

半2部グラフのためのハイブリッドな描画スタイル(in English)

周 斉, 半2部グラフのためのハイブリッドな描画スタイル(in English), 修士論文, 2010, 筑波大学

共同外出の感覚を作る遠隔コミュニケーションシステム

張 慶椿, 共同外出の感覚を作る遠隔コミュニケーションシステム, 修士論文, 2010, 筑波大学

フローデータ分析のための入れ子格子表現及びツールの開発

朴 春子, フローデータ分析のための入れ子格子表現及びツールの開発, 修士論文, 2010, 筑波大学

OHP メタファに基づくプレゼンテーションインタフェース

村田 雄一, OHP メタファに基づくプレゼンテーションインタフェース, 修士論文, 2010, 筑波大学

ライブカメラ映像に対する活動状況テキストの重畳表示による遠隔地コミュニケーション支援

武田 嵩太朗, ライブカメラ映像に対する活動状況テキストの重畳表示による遠隔地コミュニケーション支援, 修士論文, 2010, 筑波大学

表とパラレルコーディネートを組み合わせた視覚的分析ツールの開発

結城 崇, 表とパラレルコーディネートを組み合わせた視覚的分析ツールの開発, 修士論文, 2010, 筑波大学

スケジュール情報と在室情報に基づく伝言掲示板システム

藤原 仁貴, スケジュール情報と在室情報に基づく伝言掲示板システム, 修士論文, 2010, 筑波大学

差分画像を用いた定点カメラ映像分析システム

野上 僚司, 差分画像を用いた定点カメラ映像分析システム, 修士論文, 2010, 筑波大学

タグ付けされてない実物体を用いた情報管理のためのタンジブルユーザインタフェース(in English)

黄 可盈 (ウォンホ ジン), タグ付けされてない実物体を用いた情報管理のためのタンジブルユーザインタフェース(in English), 修士論文, 2010, 筑波大学

2009

A Tool and Visual Representation for Categorical Data Analysis (in Japanese)

Kousuke Shiraishi, A Tool and Visual Representation for Categorical Data Analysis (in Japanese), Master Thesis, 2009, University of Tsukuba

Foot Position and Motion Recognition with a Laser Range Finder for Footwork Interaction (in Japanese)

Shigenori Suzuki, Foot Position and Motion Recognition with a Laser Range Finder for Footwork Interaction (in Japanese), Master Thesis, 2009, University of Tsukuba

A face angle information and movement trace acquisition toolkit for digital advertisement effect measurement and display (in Japanese)

Shunsuke Minamitake, A face angle information and movement trace acquisition toolkit for digital advertisement effect measurement and display (in Japanese), Master Thesis, 2009, University of Tsukuba

A Hierarchical Multi-circular Drawing Technique for Clustered Bipartite Graphs (in Japanese)

Takao Ito, A Hierarchical Multi-circular Drawing Technique for Clustered Bipartite Graphs (in Japanese), Master Thesis, 2009, University of Tsukuba

A Hand Gesture Based Virtual Environment for Remote Collaboration (in Japanese)

Tian Yu, A Hand Gesture Based Virtual Environment for Remote Collaboration (in Japanese), Master Thesis, 2009, University of Tsukuba

A visual literature-survey tool using citation count and author-keyword frequency (in Japanese)

Xie Yingshuang, A visual literature-survey tool using citation count and author-keyword frequency (in Japanese), Master Thesis, 2009, University of Tsukuba

An Activity Awareness Supporting System based on Asking Method (in Japanese)

Yuhei Ohwaki, An Activity Awareness Supporting System based on Asking Method (in Japanese), Master Thesis, 2009, University of Tsukuba

クラスタ2部グラフの階層的な円周描画手法の開発

伊藤 隆朗, クラスタ2部グラフの階層的な円周描画手法の開発, 修士論文, 2009, 筑波大学

円筒型マルチタッチインタフェースを用いた3Dポインティング手法

内藤 真樹, 円筒型マルチタッチインタフェースを用いた3Dポインティング手法, 修士論文, 2009, 筑波大学

歩行者の顔向き情報と移動軌跡を用いたデジタルサイネージの効果測定と情報表示

南竹 俊介, 歩行者の顔向き情報と移動軌跡を用いたデジタルサイネージの効果測定と情報表示, 修士論文, 2009, 筑波大学

ユーザへの問いかけに基づく日常活動のアウェアネス支援システム

大脇 佑平, ユーザへの問いかけに基づく日常活動のアウェアネス支援システム, 修士論文, 2009, 筑波大学

ジェスチャ操作を用いた仮想環境による遠隔地との共同インタラクション支援

田 雨, ジェスチャ操作を用いた仮想環境による遠隔地との共同インタラクション支援, 修士論文, 2009, 筑波大学

カテゴリデータ分析のための視覚的表現及びツールの開発

白石 宏亮, カテゴリデータ分析のための視覚的表現及びツールの開発, 修士論文, 2009, 筑波大学

論文の被引用数と著者キーワードの頻度推移に着目した視覚的文献調査ツール

謝 英双, 論文の被引用数と著者キーワードの頻度推移に着目した視覚的文献調査ツール, 修士論文, 2009, 筑波大学

フットワークインタラクションのための測域センサによる足の位置・動作の認識手法

鈴木 茂徳, フットワークインタラクションのための測域センサによる足の位置・動作の認識手法, 修士論文, 2009, 筑波大学

2008

実行トレースと画面変化の対応を可視化することによるGUIプログラム理解支援

佐藤 竜也, 実行トレースと画面変化の対応を可視化することによるGUIプログラム理解支援, 修士論文, 2008, 筑波大学

ライブ映像パフォーマンスのための即興的映像合成システム

小林 敦友, ライブ映像パフォーマンスのための即興的映像合成システム, 修士論文, 2008, 筑波大学

書誌情報ネットワークのビュー操作に着目した論文データ分析支援ツール

小池 諭, 書誌情報ネットワークのビュー操作に着目した論文データ分析支援ツール, 修士論文, 2008, 筑波大学

ライブカメラの注視情報を利用してグループ間でのアウェアネスを支援する手法

樋口 潤, ライブカメラの注視情報を利用してグループ間でのアウェアネスを支援する手法, 修士論文, 2008, 筑波大学

個人用WEBアーカイブの閲覧支援システム

若松 亮太, 個人用WEBアーカイブの閲覧支援システム, 修士論文, 2008, 筑波大学

携帯端末上でコンテキスト依存プログラムを記述するためのビジュアルプログラミング環境

西本 裕貴, 携帯端末上でコンテキスト依存プログラムを記述するためのビジュアルプログラミング環境, 修士論文, 2008, 筑波大学

仮想ワークスペース上でデスクトップ画面の共有・統合を行う共同作業支援システム

金 衍廷, 仮想ワークスペース上でデスクトップ画面の共有・統合を行う共同作業支援システム, 修士論文, 2008, 筑波大学

ユーザの趣味嗜好を理解する鏡メタインタフェース

長尾 聡, ユーザの趣味嗜好を理解する鏡メタインタフェース, 修士論文, 2008, 筑波大学

ソーシャルネットワーク分析のための視覚的インタフェースの構築

高 杰, ソーシャルネットワーク分析のための視覚的インタフェースの構築, 修士論文, 2008, 筑波大学

2007

Individual contents management interface based on metaphor of pasting body (in Japanese)

Hiroaki Otani, Individual contents management interface based on metaphor of pasting body (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

The Interaction Techniques Using Laser Pointer Stroke for Large Display (in Japanese)

Jin Zhang, The Interaction Techniques Using Laser Pointer Stroke for Large Display (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

Development of Handwriting Environment to Record and Arrangement Ideas using Maps (in Japanese)

Nagayoshi Nakazono, Development of Handwriting Environment to Record and Arrangement Ideas using Maps (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

Interaction Techniques for Projected Information by Handheld Projector (in Japanese)

Seo Se Wang, Interaction Techniques for Projected Information by Handheld Projector (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

Electronic Whiteboard System Supporting Reusing Writings (in Japanese)

Shinji Sakai, Electronic Whiteboard System Supporting Reusing Writings (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

Readable Representations for Large Bipartite Graphs by Visualizing Clustering Information (in Japanese)

Shuji Sato, Readable Representations for Large Bipartite Graphs by Visualizing Clustering Information (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

Thread-based Web Browsing History Search Interface (in Japanese)

Takaki Ozawa, Thread-based Web Browsing History Search Interface (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

A Re-ranking Interface based on Interactive Evaluation of Search Results (in Japanese)

Takanori Karube, A Re-ranking Interface based on Interactive Evaluation of Search Results (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

Large Screen Interaction Using Menu Operation by Movement of Hand (in Japanese)

Takashi Nakamura, Large Screen Interaction Using Menu Operation by Movement of Hand (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

Pen-based Interface by Using Hand Motions Made in the Air (in Japanese)

Yu Suzuki, Pen-based Interface by Using Hand Motions Made in the Air (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

Integrate Web-Calendar and Meeting Scheduling Service for realization of flexible schedule adjustment (in Japanese)

Yukihisa Tsuchimochi, Integrate Web-Calendar and Meeting Scheduling Service for realization of flexible schedule adjustment (in Japanese), Master Thesis, 2007, University of Tsukuba

アイデアを図で記録・整理するための手書き環境の構築

中園 長新, アイデアを図で記録・整理するための手書き環境の構築, 修士論文, 2007, 筑波大学

手の動きを利用したメニュー操作による大画面インタラクション手法

中村 卓, 手の動きを利用したメニュー操作による大画面インタラクション手法, 修士論文, 2007, 筑波大学

クラスタ情報の可視化による大規模2部グラフの可読性向上手法

佐藤 修治, クラスタ情報の可視化による大規模2部グラフの可読性向上手法, 修士論文, 2007, 筑波大学

Webカレンダーと予定調整サービスとの統合:柔軟な予定調整機能の実現にむけて

土持 幸久, Webカレンダーと予定調整サービスとの統合:柔軟な予定調整機能の実現にむけて, 修士論文, 2007, 筑波大学

身体に貼るというメタファに基づく個人コンテンツ管理インタフェース

大谷 裕昭, 身体に貼るというメタファに基づく個人コンテンツ管理インタフェース, 修士論文, 2007, 筑波大学

スレッドに基づくWeb閲覧履歴検索インタフェース

小澤 崇記, スレッドに基づくWeb閲覧履歴検索インタフェース, 修士論文, 2007, 筑波大学

レーザポインタを用いたストロークによる大画面向けインタラクション手法

張 進, レーザポインタを用いたストロークによる大画面向けインタラクション手法, 修士論文, 2007, 筑波大学

携帯プロジェクタから投影された情報に対するインタラクション手法

徐 世旺, 携帯プロジェクタから投影された情報に対するインタラクション手法, 修士論文, 2007, 筑波大学

検索結果の対話評価に基づくリランキングインタフェース

軽部 孝典, 検索結果の対話評価に基づくリランキングインタフェース, 修士論文, 2007, 筑波大学

電子板書システムによる板書内容の再利用環境

酒井 慎司, 電子板書システムによる板書内容の再利用環境, 修士論文, 2007, 筑波大学

空中での手の動きを用いたペン入力インタフェースに関する研究

鈴木 優, 空中での手の動きを用いたペン入力インタフェースに関する研究, 修士論文, 2007, 筑波大学

2006

Visualization Techniques for Growth Processes and Differences of Dynamic Networks (in Japanese)

Masaki Ishihara, Visualization Techniques for Growth Processes and Differences of Dynamic Networks (in Japanese), Master Thesis, 2006, University of Tsukuba

Interaction between small size device and large screen in public space (in Japanese)

Chunming Jin, Interaction between small size device and large screen in public space (in Japanese), Master Thesis, 2006, University of Tsukuba

Freehand Interface for On-Screen Note Pad (in Japanese)

Norikazu Iwamura, Freehand Interface for On-Screen Note Pad (in Japanese), Master Thesis, 2006, University of Tsukuba

Laser Pointer Interaction on Wall Sized Display Using Crossing and Encircling (in Japanese)

Takaomi Hisamatsu, Laser Pointer Interaction on Wall Sized Display Using Crossing and Encircling (in Japanese), Master Thesis, 2006, University of Tsukuba

Information Gathering Support Interface for Informational Web Search (in Japanese)

Takumi Kobayashi, Information Gathering Support Interface for Informational Web Search (in Japanese), Master Thesis, 2006, University of Tsukuba

交差と囲む操作を用いたレーザーポインタによる大画面インタラクション

久松 孝臣, 交差と囲む操作を用いたレーザーポインタによる大画面インタラクション, 修士論文, 2006, 筑波大学

情報指向型検索のための情報収集支援インタフェース

小林 拓海, 情報指向型検索のための情報収集支援インタフェース, 修士論文, 2006, 筑波大学

画面に直接書き込む手書きメモの保存・検索インタフェース

岩村 憲一, 画面に直接書き込む手書きメモの保存・検索インタフェース, 修士論文, 2006, 筑波大学

動的ネットワークの成長過程と差分の可視化手法

石原 正樹, 動的ネットワークの成長過程と差分の可視化手法, 修士論文, 2006, 筑波大学

携帯デバイスを入力装置として用いた公共空間の大画面インタラクション手法

金 春明, 携帯デバイスを入力装置として用いた公共空間の大画面インタラクション手法, 修士論文, 2006, 筑波大学

2005

Research on Methods for Presenting Information in Ubiquitous Environment (in Japanese)

Shigaku Iwabuchi, Research on Methods for Presenting Information in Ubiquitous Environment (in Japanese), Master Thesis, 2005, University of Tsukuba

Search and Browse Interface based on Metadata (in Japanese)

Shogo Sato, Search and Browse Interface based on Metadata (in Japanese), Master Thesis, 2005, University of Tsukuba

FindFlow: Visual Interface to Support Trial and Error in Information Search (in Japanese)

Tomoyuki Hansaki, FindFlow: Visual Interface to Support Trial and Error in Information Search (in Japanese), Master Thesis, 2005, University of Tsukuba

メタデータに基づく検索/閲覧インタフェース

佐藤 省吾, メタデータに基づく検索/閲覧インタフェース, 修士論文, 2005, 筑波大学

ユビキタス環境における情報提示手法に関する研究

岩淵 志学, ユビキタス環境における情報提示手法に関する研究, 修士論文, 2005, 筑波大学

試行錯誤を支援する視覚的な検索インタフェース

飯崎 智之, 試行錯誤を支援する視覚的な検索インタフェース, 修士論文, 2005, 筑波大学

2004

Research on Menu-selection-based Japanese Input Method for Pen Computers (in Japanese)

Daisuke Sato, Research on Menu-selection-based Japanese Input Method for Pen Computers (in Japanese), Master Thesis, 2004, University of Tsukuba

Research on Structural Edit of Web Document (in Japanese)

Sachi Onoda, Research on Structural Edit of Web Document (in Japanese), Master Thesis, 2004, University of Tsukuba

ペンによるメニュー選択に基づく日本語入力手法の研究

佐藤 大介, ペンによるメニュー選択に基づく日本語入力手法の研究, 修士論文, 2004, 筑波大学

Web文書の構造編集に関する研究

小野田 紗智, Web文書の構造編集に関する研究, 修士論文, 2004, 筑波大学

2003

Web Browsing Interface based on the Interaction between the Large and Small Screens (in Japanese)

Chihiro Tsubakiyama, Web Browsing Interface based on the Interaction between the Large and Small Screens (in Japanese), Master Thesis, 2003, University of Tsukuba

Execution Animation and Debugging in Three-Dimensional Visual Programming (in Japanese)

Toshiyuki Okamura, Execution Animation and Debugging in Three-Dimensional Visual Programming (in Japanese), Master Thesis, 2003, University of Tsukuba

3次元ビジュアルプログラミングにおける実行アニメーションとデバッグ手法

岡村 寿幸, 3次元ビジュアルプログラミングにおける実行アニメーションとデバッグ手法, 修士論文, 2003, 筑波大学

大画面と小画面のインタラクションを用いた対話的ウェブブラウジングの研究

椿山 智弘, 大画面と小画面のインタラクションを用いた対話的ウェブブラウジングの研究, 修士論文, 2003, 筑波大学

2002

Integration between Hand Writing System and Grammar of Visual Language in Visual System Generator (in Japanese)

Hideto Yamada, Integration between Hand Writing System and Grammar of Visual Language in Visual System Generator (in Japanese), Master Thesis, 2002, University of Tsukuba

ビジュアルシステム生成系における手書き入力と図形文法との統合

山田 英仁, ビジュアルシステム生成系における手書き入力と図形文法との統合, 修士論文, 2002, 筑波大学

2001

Web Document Editing System based on Expanding and Up-folding (in Japanese)

Hironobu Aoki, Web Document Editing System based on Expanding and Up-folding (in Japanese), Master Thesis, 2001, University of Tsukuba

The remote control system of the computer using the cellular phone (in Japanese)

Masato Nakasu, The remote control system of the computer using the cellular phone (in Japanese), Master Thesis, 2001, University of Tsukuba

Dynamic Parameter Spring Model for Automatic Graph Layout

Xuejun Liu, Dynamic Parameter Spring Model for Automatic Graph Layout, Master Thesis, 2001, University of Tsukuba

携帯電話を用いたコンピュータの遠隔操作システムの研究

中須 正人, 携帯電話を用いたコンピュータの遠隔操作システムの研究, 修士論文, 2001, 筑波大学

自動グラフ配置のための動的パラメータスプリングモデル(in English)

劉 学軍, 自動グラフ配置のための動的パラメータスプリングモデル(in English), 修士論文, 2001, 筑波大学

展開と畳み込みに基づいたWeb文書編集システム

青木 裕伸, 展開と畳み込みに基づいたWeb文書編集システム, 修士論文, 2001, 筑波大学

2000

Research on Web Information Retrieval Interface Using Nodes (in Japanese)

Hotaka Okumura, Research on Web Information Retrieval Interface Using Nodes (in Japanese), Master Thesis, 2000, University of Tsukuba

Spatial Parser Generator using Example Figures (in Japanese)

Kenichirou Fujiyama, Spatial Parser Generator using Example Figures (in Japanese), Master Thesis, 2000, University of Tsukuba

ノードを用いたWeb検索インタフェースの研究

奥村 穂高, ノードを用いたWeb検索インタフェースの研究, 修士論文, 2000, 筑波大学

例示入力図を用いた Spatial Parser Generator

藤山 健一郎, 例示入力図を用いた Spatial Parser Generator, 修士論文, 2000, 筑波大学

1999

Building a 3-D Visual Program Editing System with Direct Manipulation and 3D-Spring Model Integration (in Japanese)

Takashi Miyashita, Building a 3-D Visual Program Editing System with Direct Manipulation and 3D-Spring Model Integration (in Japanese), Master Thesis, 1999, University of Tsukuba

3-D Modeling Tool and 3-D Visual Programming System Based on Intuitive Manipulation (in Japanese)

Takashi Oshiba, 3-D Modeling Tool and 3-D Visual Programming System Based on Intuitive Manipulation (in Japanese), Master Thesis, 1999, University of Tsukuba

The Realization of View Modifiable Mechanism on Visual Programming System (in Japanese)

Tohru Ogawa, The Realization of View Modifiable Mechanism on Visual Programming System (in Japanese), Master Thesis, 1999, University of Tsukuba

The Automatic Layout Method for Object Diagrams with Interactivity in Consideration (in Japanese)

Takayoshi Noguchi, The Automatic Layout Method for Object Diagrams with Interactivity in Consideration (in Japanese), Master Thesis, 1999, University of Tsukuba

Visualization of Action on Visual System (in Japanese)

Tsuyoshi Nishina, Visualization of Action on Visual System (in Japanese), Master Thesis, 1999, University of Tsukuba

直観的な操作に基づく3次元モデリングツールと3次元ビジュアルプログラミングシステムの構築

大芝 崇, 直観的な操作に基づく3次元モデリングツールと3次元ビジュアルプログラミングシステムの構築, 修士論文, 1999, 筑波大学

三次元ビジュアルプログラム編集環境の構築

宮下 貴史, 三次元ビジュアルプログラム編集環境の構築, 修士論文, 1999, 筑波大学

ビジュアルプログラミングシステムにおける表現のカスタマイズ機能の実現

小川 徹, ビジュアルプログラミングシステムにおける表現のカスタマイズ機能の実現, 修士論文, 1999, 筑波大学

ビジュアルシステムにおけるActionの視覚化

西名 毅, ビジュアルシステムにおけるActionの視覚化, 修士論文, 1999, 筑波大学

インタラクティブ性を考慮したオブジェクト図の自動レイアウト手法

野口 隆佳, インタラクティブ性を考慮したオブジェクト図の自動レイアウト手法, 修士論文, 1999, 筑波大学

1998

Visual Programming System based on Single Manipulation Mode (in Japanese)

Hiromichi Endoo, Visual Programming System based on Single Manipulation Mode (in Japanese), Master Thesis, 1998, University of Tsukuba

Research on Message Interface Between GHC and Java (in Japanese)

Kazuhisa Iizuka, Research on Message Interface Between GHC and Java (in Japanese), Master Thesis, 1998, University of Tsukuba

The realization of 3-dimensional visual programming environment (in Japanese)

Koji Miyagi, The realization of 3-dimensional visual programming environment (in Japanese), Master Thesis, 1998, University of Tsukuba

An Animated Help Authoring System for Java Applets (in Japanese)

Motoki Miura, An Animated Help Authoring System for Java Applets (in Japanese), Master Thesis, 1998, University of Tsukuba

The Proposal of Visual Programming System Specified for Interprocessor Communications (in Japanese)

Yasutaka Sakayori, The Proposal of Visual Programming System Specified for Interprocessor Communications (in Japanese), Master Thesis, 1998, University of Tsukuba

アプレットのためのアニメーションヘルプ作成システム

三浦 元喜, アプレットのためのアニメーションヘルプ作成システム, 修士論文, 1998, 筑波大学

三次元ビジュアルプログラミング環境の構築

宮城 幸司, 三次元ビジュアルプログラミング環境の構築, 修士論文, 1998, 筑波大学

単一モードに基づくビジュアルプログラミングシステムの構築

遠藤 浩通, 単一モードに基づくビジュアルプログラミングシステムの構築, 修士論文, 1998, 筑波大学

プロセッサ間通信記述用のビジュアルプログラミングシステムの提案

酒寄 保隆, プロセッサ間通信記述用のビジュアルプログラミングシステムの提案, 修士論文, 1998, 筑波大学

GHCとJavaのメッセージインタフェースに関する研究

飯塚 和久, GHCとJavaのメッセージインタフェースに関する研究, 修士論文, 1998, 筑波大学

1997

A Visual System Having a Spatial Parser Generator (in Japanese)

Akihiro Baba, A Visual System Having a Spatial Parser Generator (in Japanese), Master Thesis, 1997, University of Tsukuba

3D Modeling Tool based on Direct Manipulation (in Japanese)

Hideki Mitsunobu, 3D Modeling Tool based on Direct Manipulation (in Japanese), Master Thesis, 1997, University of Tsukuba

Graph Drawing Algorithm Using Visual Programming System (in Japanese)

Jun Nagumo, Graph Drawing Algorithm Using Visual Programming System (in Japanese), Master Thesis, 1997, University of Tsukuba

Generation of Script Language with Spatial Parser (in Japanese)

Shigeo Tera, Generation of Script Language with Spatial Parser (in Japanese), Master Thesis, 1997, University of Tsukuba

直接操作に基づいた三次元モデラの構築

光延秀樹, 直接操作に基づいた三次元モデラの構築, 修士論文, 1997, 筑波大学

グラフ描画アルゴリズムを用いたビジュアルプログラミングシステム

南雲 淳, グラフ描画アルゴリズムを用いたビジュアルプログラミングシステム, 修士論文, 1997, 筑波大学

Spatial Parser を用いたスクリプト言語の生成

寺 茂夫, Spatial Parser を用いたスクリプト言語の生成, 修士論文, 1997, 筑波大学

Spatial Parser Generatorを持ったビジュアルシステム

馬場 昭宏, Spatial Parser Generatorを持ったビジュアルシステム, 修士論文, 1997, 筑波大学

1996

A Realization of the Matrix Community in the Parallel Object-Oriented Language OCore (in Japanese)

Kiyoshi Mitarai, A Realization of the Matrix Community in the Parallel Object-Oriented Language OCore (in Japanese), Master Thesis, 1996, University of Tsukuba

オブジェクト指向方法論に基づくダイヤグラムの自動レイアウト

中島 哲, オブジェクト指向方法論に基づくダイヤグラムの自動レイアウト, 修士論文, 1996, 筑波大学

並列オブジェクト指向言語 OCore における行列共同体の実現

御手洗 潔, 並列オブジェクト指向言語 OCore における行列共同体の実現, 修士論文, 1996, 筑波大学

1995

Realization of Parallel Logic Programming Language with Data Parallel Programming Language (in Japanese)

Eiji Furukawa, Realization of Parallel Logic Programming Language with Data Parallel Programming Language (in Japanese), Master Thesis, 1995, University of Tsukuba

データ並列言語による並列論理型言語処理系の実現

古川 英司, データ並列言語による並列論理型言語処理系の実現, 修士論文, 1995, 筑波大学